Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Crystone - erfarenheter??

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-03-03, 13:17 #191
Legenz Legenz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2007
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Jesper Ribacka Visa inlägg
Nää precis. Har en ny VPS hos Inleed som fungerar hur bra som helst med managed vilket innebär att dom hjälper mig med typ allt. Laddningstid under sekunden och ingen nertid där.

Crystone är Sveriges största skämt och det pinsamma var att jag rekommenderade dom tidigare.
Jag har två VPS:er, en av dessa ligger hos Inleed (managed) och jag har aldrig varit nöjdare. Grymt bra service hos Inleed. Kan säga detsamma om Oderland, de är verkligen helgrymma.

Hela Oniva Online Group verkar vara ett stort skämt.
Legenz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-03-03, 13:22 #192
Jesper Ribackas avatar
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2012
Mycket flitig postare
Jesper Ribackas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Legenz Visa inlägg
Jag har två VPS:er, en av dessa ligger hos Inleed (managed) och jag har aldrig varit nöjdare. Grymt bra service hos Inleed. Kan säga detsamma om Oderland, de är verkligen helgrymma.

Hela Oniva Online Group verkar vara ett stort skämt.
Ja, servicen hos Inleed är löjligt bra! Har också hört bra om Oderland.
Jesper Ribacka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-03-03, 15:27 #193
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2010
Mycket flitig postare

Citat:
Ja, servicen hos Inleed är löjligt bra! Har också hört bra om Oderland.
Vi har VPS hos inleed och Jens är trevlig och har snabb service, synd bara att vi inte kan få över vår sida hos crystone dit.
MKÖ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-03-03, 15:29 #194
Jesper Ribackas avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Jesper Ribackas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MKÖ Visa inlägg
Vi har VPS hos inleed och Jens är trevlig och har snabb service, synd bara att vi inte kan få över vår sida hos crystone dit.
Ja. Jag har försökt men kommer inte åt mina databaser i kontrollpanelen hos Crystone så blir att vänta tills detta är fixat.
Oläst 2015-03-03, 15:48 #195
Medlem

Medlem

Nertiden detta dygn lite drygt 10 h nu...kan inte minnas något så långt driftstopp, och då har jag varit kund hos samtliga större svenska webbhotell i 5-6 år...
Oläst 2015-03-03, 15:52 #196
Jesper Ribackas avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Jesper Ribackas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Legenz Visa inlägg
Nertiden detta dygn lite drygt 10 h nu...kan inte minnas något så långt driftstopp, och då har jag varit kund hos samtliga större svenska webbhotell i 5-6 år...
Samma här.

Läste lite i deras villkor:
12.1 Vid omfattande driftstörningar kan Kund rätt att begära kompensation inom ramen för vad Kund betalar. Kompensation utgår i första hand genom gratis förlängning av Tjänsten. Som omfattande driftstörningar räknas ihållande eller omfattande avbrott under tolv (12) timmar kontorstid (helgfri måndag – fredag, kl 08.00 – 17.00) under en period om trettio (30 dagar). Begäran om kompensation skall inkomma högst sju (7) dagar efter perioden om trettio (30 dagar). Planerade avbrott räknas inte som driftstörning.

Alla bör ju säga upp sig hos dom och även kräva kompensation för det hela. Sen om vi får 500 spänn skiter jag i.
Oläst 2015-03-03, 15:59 #197
turneround turneround är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2011
turneround turneround är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2011
Bedrövligt, ingen kommunikation vad som pågår heller. Skulle ha flyttat därifrån för länge sedan med alla mindre viktiga sidor som ligger där idag men efter detta blir det fart med flytt kan jag lova. Som tur är ligger allt affärskritiskt på servrar som proffs hanterar och sköter... Det kan man inte säga om chrystone. Maken till problem host numera.
turneround är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-03-03, 16:59 #198
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av turneround Visa inlägg
Bedrövligt, ingen kommunikation vad som pågår heller. Skulle ha flyttat därifrån för länge sedan med alla mindre viktiga sidor som ligger där idag men efter detta blir det fart med flytt kan jag lova. Som tur är ligger allt affärskritiskt på servrar som proffs hanterar och sköter... Det kan man inte säga om chrystone. Maken till problem host numera.
Det här är väldigt tragiskt och nu har de uppdaterat sin telefonlinje så att ett automatiskt meddelande spelas upp när man ringer om att de har problem, misstänker att de har blivit extremt nedringda.

Hela arbetsdagen har gått och man har inte kunnat "jobba".. Trevligt, får kanske svänga förbi deras kontor och se vad fan de håller på med.
MKÖ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-03-03, 17:29 #199
Medlem

Medlem

Citat:
Samma här.

Läste lite i deras villkor:
12.1 Vid omfattande driftstörningar kan Kund rätt att begära kompensation inom ramen för vad Kund betalar. Kompensation utgår i första hand genom gratis förlängning av Tjänsten. Som omfattande driftstörningar räknas ihållande eller omfattande avbrott under tolv (12) timmar kontorstid (helgfri måndag – fredag, kl 08.00 – 17.00) under en period om trettio (30 dagar). Begäran om kompensation skall inkomma högst sju (7) dagar efter perioden om trettio (30 dagar). Planerade avbrott räknas inte som driftstörning.

Alla bör ju säga upp sig hos dom och även kräva kompensation för det hela. Sen om vi får 500 spänn skiter jag i.
Ska se till att komma ihåg att göra detta.

Måste vara något väldigt allvarligt, och fortfarande inga uppdateringar alls om läget...vill de inte behålla en enda kund?
Oläst 2015-03-03, 18:26 #200
Crystone_se Crystone_se är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2014
Crystone_se Crystone_se är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2014
Dagens driftstörning beror på en router som inte fungerar som den ska. Vår PEM-miljö är påverkad, övriga miljöer är så vitt vi vet inte berörda.

Våra tekniker har informerat på vår driftblogg: whatsupcrystone.com och vi på marknadsavdelningen har besvarat frågor på facebook och support har pratat med kunder som drabbats hela dagen.

Våra tekniker arbetar tillsammans med vår leverantör för att lösa problemet så fort de kan.

MVH Crystone marknad
Crystone_se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017