FAQ |
Kalender |
![]() |
#171 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Suck då är crystone nere igen..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
|
|||
Medlem
|
ddos återigen. Mycket strul med crystone..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Äckligt jävla bolag, går inte ens att ringa dem.
Intressant när min kollega får tag på dem och de säger att vi är den första som felanmäler, haha! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har några sidor som legat nere i 1,5 timme nu....
Edit: Såg att dom även legat nere i 4,5 timme från 00:26:05... Går ej att ringa, går ej att logga in på kontrollpanelen. Har dom gått i konkurs nu eller? Senast redigerad av Jesper Ribacka den 2015-03-03 klockan 11:39 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tur att man bara har ett par skräpsajter kvar hos dem, och att även VPS:en (som ständigt strulade sista tiden hos dem) är avslutad... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Crystones agerande när det gäller överåtelse av domäner är inkompetent. Ja, jag skräder inte orden, men börjar faktiskt tröttna. Först bara: Jag har överfört över femtio domäner det senaste året från olika registrars till andra (oftast amerikanska) så visst vet jag hur detta fungerar och jag har i princip aldrig några problem på andra håll. 1. Fast man inkommer med korrekt ifyllda blanketter vill inte Crystone överföra domäner till konkurrenten Loopia. Anledningen är av "goddag yxskaft"-typ. 2. De föreslår istället en flytt till dotterbolaget Binero (!). De flyttar efter ett 15-20-tal förvirrande mejlkonversationer domänen dit utan att samtidigt byta ägare (trots de inkomna överlåtelseblanketterna). Jag blir tillslut less och undrar vad de sysslar med och svaret är att jag får låta de nya mottagarna fylla i nya blanketter för att fixa detta. 3. När de säger att jag skall kontakta Bineros kundtjänst får jag svar av SAMMA person. Lite komiskt i sammanhanget. Skall man behöva ägna timmar (jodå) av sin tid och skriva tjugo mejl till en support för att flytta en eller två domän(er)? OBS! Jag vill absolut INTE lägga skulden på killen jag pratade med i kundtjänst. Jag vet förstås inte, men han verkade ha massor av ärenden på halsen (även hos Binero) och jag förstår i så fall fullt ut att han inte kunde agera optimalt. Det är Crystone som bolag som brister, eftersom personalbristen gentemot kundunderlaget verkar uppenbar.
__________________
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2015-03-03 klockan 11:55 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har också haft det problem Captain! Jag hade en domän hos Google/GoDaddy, en .com som jag reggade via google butiken för att enkelt koppla till blogger.
Sålde i sin tur domänen till en köpare och det tog över 4 månader att få den överförd, tur att min köpare hade tålamod. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det någon som kommer in på gamla kontrollpanelen? Skicka gärna länk isf var jag loggar in. Kommer ej in genom vanliga...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|