FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är väl mer sannolikt att ett antal krisande bolag försvinner, köps upp eller får statlig uppbackning. Krisande marknader brukar rensas upp till sist även om det kan ta lite tid.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
När ska syserror/patrikweb bli bannad från detta forum?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Han ger väl ändå en viss krydda till detta?
![]()
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Så om man räknar man flyger F varje månad blir det 500k per år, eftersom du får så mycket bonus poäng så du får 2 gratis flygningar per år. Säg att du ska flyga i 50 år till då innan du ska dö så blir det 25 miljoner under en livstid, utan ens räknat på inflation eller stigande oljepriser och miljöskatter etc. Flyger man F varannan månad blir ju pris 250k och 12 miljoner istället. Business klass är dock billigt kostar bara 20-30k i listpris, och väldigt ofta massa kampanjer på det. Vilket det i princip ALDRIG är i F klass i någon större omfattning. Alla bolag / route har inte ens F klass utan bara business tyvärr. Flyg inom EU har det ej som exempel. Boskapsklass bolaget SAS har tagit bort Business helt inom EU, istället kör som Boskap PLUS. Allt handlar ju vilken nivå i livet man vill ha, som exempelvis kör jag alltid flygplatsens VIP service. Just för slippa trängas med vanligt folk i vanliga del av flygplats utan bli körd direkt med privat bil direkt till plan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Så allt handlar ju om att spara pengar, och då mycket sämre service samt försöka få in mer folk i plan är ju vad som gäller då. Största problemet flygbolagen har är ju konkurrensen med lågprisbolagen som erbjuder sämsta du kan hitta. Och problemet är ju att folk hade frivilligt åkt i en container bara det var tillräckligt billigt. Och många flygbolag erbjuder ju Comfort / Premium Economi redan men lite större stolar och bättre service o mat. Men fåtal vill inte ens lägga något extra ens, vilket kommer sluta med sämre o sämre service i den klass. Många flygbolag har börjat justera om sina bagage regler, börjar ta betalt och sänker vikt man får ha med sig i ekonomi. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Flyger oftast Premium Economy på de flygbolag som har det. Lätt värt pyttelite extra bara för att sitta med folk som betalat pyttelite extra och kan bete sig som folk.
Biz känns vettigast under kampanjer, 2 för 1 brukar exempelvis Qatar köra med då och då. Annars är ju 80-90% av passagerarna i Biz/First personer som bunkrat poäng på tjänsteresor och bränner dem på en privat resa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men man märker hur mycket det skiljer sig vilken världsdel man flyger i, och vad för typ av personer som sitter i Biz/F. Afrika, Asien, Mellanöstern är väldigt stor skillnad emot EU och Amerika. Visst att man flygit många gånger tur utan någon annan västerlänning på hela plan eller typ inga alls på hela flygplats men. Men ja det skiljer väldigt mycket mellan världsdelar med hur folk beter sig eller kan bete sig. Men folk i ekonomiklass är dock som mest vilsna och handikappade folket, aldrig sett dom göra saker effektivt eller logiskt. Bara hitta sin plats och lägga upp bagage snabbt och smidigt utan kaos är ju något som aldrig funkar för dom. Är av den orsak man kör flygplatsen egna VIP för slippa komma in närheten av det ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag som har bas från Malta har Emirates direkt varje dag. Eller Turkish Airlines varje dag direkt till IST för nå den stora hubb. Eller Lufthansa/SWISS varje dag till FRA eller ZRH. Qatar blir problem för måste åka till FCO eller FRA med småplan, sedan får man ändå mellanlanda i DOH. Och väldigt vanligt med transittid upp till 8-24h där. Även om det börjar bli bättre med hitta anslutningar med mindre transittid. Sedan nackdel är dåliga linjer med F utan oftast har dom bara Biz, men annars har Qatar väldigt bra Biz priser. Men nackdel med 2 byten minst. Men börjar man resan direkt från något GCC land är det perfekt flyga med dom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Eftersom jag föredrar USA så håller jag mig till KLM och deras Economy Comfort. Bättre käk, större säten och man går av direkt efter Business när man landat, vilket gör att man kommer snabbt fram till passkontrollen. Bakom kommer 400 pers man gärna slipper hamna bakom..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Märker ju att det är hosting man ska börja med!
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|