FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Flyger oftast Premium Economy på de flygbolag som har det. Lätt värt pyttelite extra bara för att sitta med folk som betalat pyttelite extra och kan bete sig som folk.
Biz känns vettigast under kampanjer, 2 för 1 brukar exempelvis Qatar köra med då och då. Annars är ju 80-90% av passagerarna i Biz/First personer som bunkrat poäng på tjänsteresor och bränner dem på en privat resa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men man märker hur mycket det skiljer sig vilken världsdel man flyger i, och vad för typ av personer som sitter i Biz/F. Afrika, Asien, Mellanöstern är väldigt stor skillnad emot EU och Amerika. Visst att man flygit många gånger tur utan någon annan västerlänning på hela plan eller typ inga alls på hela flygplats men. Men ja det skiljer väldigt mycket mellan världsdelar med hur folk beter sig eller kan bete sig. Men folk i ekonomiklass är dock som mest vilsna och handikappade folket, aldrig sett dom göra saker effektivt eller logiskt. Bara hitta sin plats och lägga upp bagage snabbt och smidigt utan kaos är ju något som aldrig funkar för dom. Är av den orsak man kör flygplatsen egna VIP för slippa komma in närheten av det ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag som har bas från Malta har Emirates direkt varje dag. Eller Turkish Airlines varje dag direkt till IST för nå den stora hubb. Eller Lufthansa/SWISS varje dag till FRA eller ZRH. Qatar blir problem för måste åka till FCO eller FRA med småplan, sedan får man ändå mellanlanda i DOH. Och väldigt vanligt med transittid upp till 8-24h där. Även om det börjar bli bättre med hitta anslutningar med mindre transittid. Sedan nackdel är dåliga linjer med F utan oftast har dom bara Biz, men annars har Qatar väldigt bra Biz priser. Men nackdel med 2 byten minst. Men börjar man resan direkt från något GCC land är det perfekt flyga med dom. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|