FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Rullade på väldigt bra här med på min 4 år gamla Macbook 2.0 GHZ Core 2 Duo 2GB RAM.
Det här tror jag absolut är framtiden. Men precis som med alla nya saker så är dem inte bäst i början. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Det är första gången jag träffar på reklam med så hög CPU-användning. Faktum är att det är sällan ens avancerade flashapplikationer drar lika mycket CPU. En audio sequencer som mixar och kör DSP-effekter på en 10 stereospår drar mindre CPU: http://www.soundation.com/studio En 3D site som denna drar hälften så mycket CPU som Apples banner: http://ecodazoo.com/ Jag tycker helt klart det är nämnvärt att en banner med lite video i dålig bildkvalitet drar såpass mycket CPU. En banner som drar över 5% CPU på min Q6600 tycker jag är illa med tanke på att man ofta har många tabs öppna och applikationer som kör i bakgrunden. 15-25% som i detta fallet är riktigt illa. Ni som tycker att den inte drar speciellt mycket CPU, har ni något exempel på en annons som drar mer? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
denna sidan vi nu tittar på drar för mig ca 5-7% cpu på quadcore.
html5 annonsen på http://speed.pointroll.com/content/m...pn_1216_hi.ogv drar ca 5-8% espn sidan drar dock ytterligare 5% i sig. (och jag har för övrigt INGET ljud på annonsen på espn sidan) Men är det inte så att HTML5 är nya tekniken som bör pushas fram? och att cpu kraft börjar vi få lite överdrivet av. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
ESPN drar 0% CPU för mig då annonsen spelats klart. HTML5 bör väl inte pushas fram, utan kommer att användas utan att någon pushar teknologin om den erbjuder fördelar. Hittills är det väl bara Apple som tycker det är en bra idé med hög CPU-användning, dålig bildkvalitet och usel tillgänglighet? Och HTML5 är inte en nyare teknologi. Det är en ny version av HTML, precis som Flash 10 är en ny version av Flash. I grund och botten är det en förhållandevis föråldrad teknologi som var skapad för att presentera text, medan Flash är modernare och skapat just för att presentera multimedia. Edit: Intressant förresten att wn drar 5% CPU för dig. På min dator pendlar den mellan 0-0.77% CPU, och jag kör ingen adblocker. Vad kör du för OS och webbläsare? Senast redigerad av blixtsystems den 2010-12-16 klockan 12:29 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() men espn siten drar ca 10-14% cpu. Jag kör chrome 8, windows 7 64bit, quadcore phenom (den lite nyare modellen). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Låter verkligen märkligt att båda skulle ligga på runt 5% då inte Apples banner körs. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Riktigt häftigt, flöt på bra! Mer sådant här!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
ogv-filen flöt på riktigt bra här också vilket är lite förvånande eftersom jag verkligen inte sitter på någon grym laptop (1,6 c2d) som normalt inte klarar 720p h.264.
Men jag tycker ni missat att kommentera det viktigaste - videon. Hur faen kan man kalla Brady och co i Patriots för ostoppbara? De har inte imponerat jättemycket på mig och nu har de ju ingen Moss heller. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|