FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Kan ni Symfony eller Ruby-on-rails? | |||
Symfony |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 1.59% |
Ruby-on-rails |
7 | 11.11% |
Båda |
2 | 3.17% |
Inga |
53 | 84.13% |
Antal röster: 63. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kan det röra sig om någon som missförstått och missbrukat ORM-lagret i rails? Både PHP och Ruby är ungefär lika långsamma (hastigheten ligger inom samma magnitud på de test jag sett) och hur snabba webbsidor är har nästan aldrig med hur snabbt språket är att göra. Utan det som gör sidan slö är nästan alltid databasen eller disken.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Sen finns det förvisso en liten mindre del som tycker att hårdvara är billigare än utvecklingskostnad, problemen ändå ligger i databashanteringen osv. Twitter valde bort Rails-tänket och bygger bort mycket av koden, till fördel för Scala. När Facebook stötte på liknande problem, om än långt ifrån lika allvarliga, så valde de istället att förbättra det de hade med Hip Hop. Det handlar nog mycket om att Rail-apps tvingas in i en struktur som är stor del av fördelen med just Rails olikt PHP-apps där fördelarna är andra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() Är det inte samma sak för symfony? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Fast det var väl för ett antal år sedan att Ruby/Rails inte skalade bra? Mycket har hänt. Ruby 1.9 är ju mycket snabbare än 1.8 enligt tester om man kan lita på dessa. Dessutom kommer RoR3 snart ut. Vet inte om det kommer lösa problemen, men kanske? (Vad få frameworkare vi har. Men tittar vi på annonser på nätet så verkar Ruby-on-rails och Django överlägsna över Symfony). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Ruby On Rails är klart bättre än Symfony, Django är bättre än Ruby on Rails (om vi ser till lättanvändningen här).
Men hur man än väner o vrider på det så är varken Ruby eller Python ett jätte efterfrågat språk ännu. Jag började kika på Ruby för några år sen för o 1: damma av mitt perl kodande och uppgradera och 2: efter sett Basecamp vart eld o lågor över hur fort det gick. Men när det kommer till att utveckla egna större projekt då återgår jag nästan alltid till PHP speciellt när det krävs skalbarhet från början. Det går som regel fortare när det börjar bli mkt objekt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
5 som kan RoR just nu, och 1 symfony.
Låter ju som att vi har en vinnare ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är lika dumt som det första du skrev.. skilj på de programmerare som är cowboys och de som har en högskoleutbildning i bakfickan - det är en STOR skillnad.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() Vissa som ej har utbildning skriver riktigt bra kod. Ingen ber dom öppna boken för tentor, de gör de av egen vilja i sin fritid. Fast detta var mer ruby vs php...om jag får generalisera igen så tror jag att fler (procentuellt) som väljer ruby har bättre koll på programmeringen. Senast redigerad av ajsie den 2010-06-10 klockan 20:17 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|