Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Styra klienters datorer på distans

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-04-22, 08:29 #1
Skatan Skatan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Medlem

Standard Styra klienters datorer på distans

Jag bor och driver mina verksamheter från Shanghai sedan ett par månader, ibland händer det att jag skulle behöva supporta kunder från deras egna datorer och system.

Jag letar därför efter ett bra fjärrstyrningsprogram som är lätt att applicera på klientsidan, som inte kräver allt för stora datorvana att få det rullande på andra sidan.

Gärna fungera Windows-OS X men det är inget krav, och är det värt det att lägga lite pengar på en licens är jag öppen för det.
Skatan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-22, 08:32 #2
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Har WN som tidsfördriv

Den som har fungerat bäst för oss är teamviewer.com (Fick tipset genom WN). Man behöver inte installera programmet på någon av datorerna utan kör programet direkt från deras hemsida.
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-22, 09:03 #3
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Jan Eriksson Visa inlägg
Den som har fungerat bäst för oss är teamviewer.com (Fick tipset genom WN). Man behöver inte installera programmet på någon av datorerna utan kör programet direkt från deras hemsida.
Jag har kört LogMeIn.com och de måste man installera ett program på klienten men sen kan man logga in på LogMeIn och se en sammanställning på alla datorer man kan loggain på genom sitt konto, finns i gratisversion som är mycket bra, men även betalversion finns om man vill ha riktigt bra funktioner.

Jag är mycket nöjd med det programmet och flera kollegor i branchen använder det med gott resultat, programmet är bra på så sätt att det tar sig automatiskt förbi alla möjliga bransväggar på ett enkelt sätt, inga knepiga inställningar!

Jag har inte testat teamviewer.com så jag kan ej jämföra dem ännu.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-22, 09:14 #4
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2005
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2005
- TeamViewer om det endast handlar om temporär tillgång till kund. (Ett ID och lösenord genereras vid uppstart av klienten - ingen installation krävs)
- Logmein om du behöver komma åt datorn oftare och utan att användaren behöver göra något aktivt för att du skall komma åt datorn.
eliasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-24, 09:21 #5
Medlem

Medlem

Tack för utförliga tips, ska gå igenom dessa. Återkommer med lite review efter testkörning!
Skatan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-24, 09:59 #6
ooskar ooskar är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2009
Banned

med teamviewer kan man även skapa en "egen klient" att skicka till kunderna, med egen logga och text i. Har du inte betalversionen av teamviewer är dock fjärrstyrningarna begränsade till 5 minuter, men programmet är sjukt smidigt så det kanske är värt att köpa det om det används ofta.

http://teamviewer.com/sv/download/customdesign_5x.aspx
ooskar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-24, 11:19 #7
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av ooskar Visa inlägg
...Har du inte betalversionen av teamviewer är dock fjärrstyrningarna begränsade till 5 minuter...
Om du bara kör fullversionen och inte installerar den så finns det ingen tidsspärr. Ingen som i alla fall har sett. Är jag på resande fot och behöver hjälpa en kund så har jag tagit närmsta dator som har Internet och kört med Teamviewer och aldrig fått någon begränsning.

En fråga. Med Teamviewer kan man även låta en kund se din skärm så du kan visa tex en design, ritning etc. Finns det några andra program som är enklare än teamviewer som man kan göra det med? Gärna utan att kunden behöva installera något.
Oläst 2010-04-24, 14:53 #8
Banned

Banned

Citat:
Ursprungligen postat av Jan Eriksson Visa inlägg
Om du bara kör fullversionen och inte installerar den så finns det ingen tidsspärr. Ingen som i alla fall har sett. Är jag på resande fot och behöver hjälpa en kund så har jag tagit närmsta dator som har Internet och kört med Teamviewer och aldrig fått någon begränsning.
Jag menade om man skulle "designa" sin egen klient. Det blir lättare för kunden, som då bara behöver skicka ID.
ooskar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-24, 15:18 #9
Networks avatar
Network Network är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2008
Network Network är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Networks avatar

Reg.datum: Jul 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Skatan Visa inlägg
Jag bor och driver mina verksamheter från Shanghai sedan ett par månader, ibland händer det att jag skulle behöva supporta kunder från deras egna datorer och system.

Jag letar därför efter ett bra fjärrstyrningsprogram som är lätt att applicera på klientsidan, som inte kräver allt för stora datorvana att få det rullande på andra sidan.

Gärna fungera Windows-OS X men det är inget krav, och är det värt det att lägga lite pengar på en licens är jag öppen för det.
Varför inte bara använda windows egna inbyggda fjärrskrivbord (fd terminal services)? [Länk][Länk].
Rekomenderar även VNC. Finns flertalet distar, för de flesta behov.
Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-24, 15:38 #10
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av ooskar Visa inlägg
Jag menade om man skulle "designa" sin egen klient. Det blir lättare för kunden, som då bara behöver skicka ID.
Vet inte om vi pratar om varandra men om du kör "Full versionen" utan att installera den och kunden kör "Delta i en session" så behöver kunden bara ge dig ett ID + 4 siffrig kod och sen fungerar det utan tids begränsning (vad jag vet).
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017