FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Klicka i Rutan DNS Records (advanced tool) och skriv in domänen. Finns bland alternativen i mittenspalten, näst längst upp under express.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om du vill kan du PM:a mig domänen så kan jag kolla upp den.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Respektive registrar avgör helt själva om och hur de förmedlar meddelanden till innehavare - detta är alltså frivilligt från registrarens sida.
För .SE´s kundtjänst, så kan de förmedla till registranter under sedirekt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Verkar vara svårt att få fram något vettigt. Och inga svar genom IIS.
Varför detta hemlighetsmakeri bara för det är en privatperson? Någon med något annat tips? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Citat:
Förhållandet till personuppgiftslagen 3 § Bestämmelserna i personuppgiftslagen (1998:204) gäller vid behandling av personuppgifter i administrationen av en nationell toppdomän för Sverige, om inte annat följer av denna lag. Bestämmelserna i personuppgiftslagen om rättelse och skadestånd gäller även vid behandling av personuppgifter enligt denna lag eller enligt föreskrifter som meddelats med stöd av lagen. http://www.riksdagen.se/webbnav/inde...11&bet=2006:24 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vissa saker som denna som kanske inte är så känslig info är det svårt att få fram, medans ens persons inkomst kan man utan problem få fram. Sverige i ett nötskal!
Jaja, jag får väl lägga ner det här. Synd om domänägaren som kunde fått bra betalt av mig istället för att ge bort den gratis. ÄR ju han själv som drabbas i slutändan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jag anser dock att antingen registrarer eller IIS bör göras skyldiga att vidarebefordra kontakt till domäninnehavaren såvida denne inte motsatt sig detta (då bör givetvis den som gör en förfrågan också meddelas). Just nu fungerar inte detta på ett särskilt bra sätt, snarare uselt.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2009-11-24 klockan 22:01 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har du testat att maila t.ex. info @ domänen.se?
Kolla vilka andra domäner som ligger på samma IP-adress, och om någon av dessa domäner har samma ägare. Det kan finnas kontaktuppgifter på någon av de andra sidorna, eller att det fungerar att maila info på någon av de domänerna. Eller om någon av de andra domänerna är t.ex. .com kan det gå att få fram mer information genom whois. (Edit: eftersom det verkar vara One och de bara tillåter en domän per konto blir det nog svårt.) Om inte registraren vidarebefordrar ett meddelande så kanske webbhotellet kan göra det (om de är olika). Senast redigerad av BjörnJ den 2009-11-25 klockan 04:32 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Citat:
Vadå göras skyldiga? För att tartareandesire och daniel234 tycker att nån domän är bra och vill ha kontakt innan nån annan hinner snappa dem? För den som undgått så har .SE (IIS) bytt affärsmodell i Mars 2009, efter det så har .SE avtal med registrarer. Registrarer har sedan avtal med slutkunder. I de fall .SE Registry (domänregistret) får denna typ av förfrågningar, så hänvisar vi till respektive registrar (registrar hittar man snabbt vid en namnslagning på iis.se). Det var därför jag skrev tidigare i denna tråd Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|