FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vissa saker som denna som kanske inte är så känslig info är det svårt att få fram, medans ens persons inkomst kan man utan problem få fram. Sverige i ett nötskal!
Jaja, jag får väl lägga ner det här. Synd om domänägaren som kunde fått bra betalt av mig istället för att ge bort den gratis. ÄR ju han själv som drabbas i slutändan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jag anser dock att antingen registrarer eller IIS bör göras skyldiga att vidarebefordra kontakt till domäninnehavaren såvida denne inte motsatt sig detta (då bör givetvis den som gör en förfrågan också meddelas). Just nu fungerar inte detta på ett särskilt bra sätt, snarare uselt.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2009-11-24 klockan 22:01 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Vadå göras skyldiga? För att tartareandesire och daniel234 tycker att nån domän är bra och vill ha kontakt innan nån annan hinner snappa dem? För den som undgått så har .SE (IIS) bytt affärsmodell i Mars 2009, efter det så har .SE avtal med registrarer. Registrarer har sedan avtal med slutkunder. I de fall .SE Registry (domänregistret) får denna typ av förfrågningar, så hänvisar vi till respektive registrar (registrar hittar man snabbt vid en namnslagning på iis.se). Det var därför jag skrev tidigare i denna tråd Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|