FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tjenare,
Satt idag och surfade runt lite som vanligt och kom över en länk på ett forum som gick till en tysk musikvideo med en viss låt jag känner igen väldigt mycket nu från radio och annat jobbigt. Låten är "Boten Anna" eller "Båten Anna" eller vad den nu kan tänkas heta som är gjord av Basshunter. Efter lite till surfande kom jag över en nyhetsartikel som beskriver det hela lite bättre. Länk till GP med mer information: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=907&a=287498 Dock så får jag ju inte glömma det viktigaste en länk till den tyska videon: http://www.vkmag.com/media/ikhebeenboot/ se och njut, jag får säga själv att den är ju bättre än orginal artisten/låten. ![]() Mvh, Viper |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Den är inte tysk, den är holländsk (se tråden om sommarplåga t.ex.). Tyvärr bevisar det här bara vad min och många andras erfarenhet av mestadels unga holländare: de fuskar, ljuger och respekterar inte andras rättigheter.
Skulle den vara bättre? Inte då. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Men kan det inte vara så att basshunter spelat in den på fler språk? Hörde någonstanns att han skulle göra det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Rundfart - Jeg kender en båd
Dansk version |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Basshunter, alias Jonas Altberg, är upprörd. En holländska grupp har nämligen stulit hans hitlåt "Boten Anna". "Ik heb een boot" ("Jag har en båt") är en kopia av "Boten Anna", där endast texten är annorlunda.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Citat:
![]() Mvh, Viper |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det är fan med skamligt hur svenska folket är värdelösa på att läsa och inte tro på allt dom hör. Jag har irretera mig på medier mera och mera nu förtiden med tanke på att dom ALDRIG kan lära sig att säga rätt.
t.ex. Rapport: Basshunter med båten anna. Följden blev ett mail till Rapport där jag fråga om dom viste vad en bot var. Fick till svar: "Har trots allt intervjuat Basshunter men uttalet varierar en del, lyssna bara på "boten anna" och jag valde att vinkla inslaget på hans historia, inte texten stå på Bernt Hermele, repoorter" Okej, då fick man reda på det att Rapport inte följer sina riktlinjer utan vrider och vänder på sanningen. Sedan alla jävla RADIOKANNALER som inte kan säga nått rätt. P3 (Basshunter med BÅTEN!!! anna) Jag har hört Två radiokannal som har sakt låtnamnet rätt, och dom ska ha berömm för att dom klara Engelska proven i skolan.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||