FAQ |
Kalender |
![]() |
#151 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Att tillkalla polis kan jag ju tycka är onödigt om resenären kan legitimera sig. Då kan de ju driva in pengarna genom att skicka en faktura i efterhand. Kan de däremot inte legitimera sig är det ju inte så mycket annat man kan göra än att tillkalla polis om man inte vill låta det gå. Sedan är ju detta trotts allt ett brott som kan ge upp till 6 månaders fängelse så det är ändå hyfsat allvarligt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Men hon visade ju leg. Menar du att hon måste betala på plats?! Så kan det rimligtvis inte vara? Fattar fortfarande inte varför dom skulle "gripa" henne och varför polis skulle dit...!? Skriv av IDnr och skicka en räkning så får rättvisan ha sin gång...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Brottsrubriceringen "Bedrägligt beteende" har upp till 6 månaders fängelse på straffskalan. Det är förmodligen ingen som fått maxstraffet för att tjuvåka spårvagn skulle jag tro. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |||
|
||||
|
Ja, men det var just det som var problemet - hon vägrade ju "acceptera" en räkning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jaja vi släpper det... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
|
|||
|
Det känns som det gör fel.
Det finns andra exempel från just GBG där kontrollanter håller kvar folkl Bl a har inte kontrollanterna utbildning att hålla fast folk på rätt sätt., det lilla jag kan om väktaryrket är det som har lärts ut som militär skyddsvakt, det är jävla massa saker som man skall tänka på , vad man får göra och inte gör. En vacker dag kommer de orsaka ett dödsfall, då kommer pressen äta dem till lunch och middag. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nu har Göteborgs stadsjurister granskat ärendet och kommit fram till att kontrollanterna inte gjort något fel. Dessutom har försäljningen av SMS-biljetter sjunkit ganska rejält under den tid som inga kontroller genomförts så det finns onekligen ett behov av dessa kontroller. Juristerna skriver följande i sitt utlåtande:
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2012-05-09 klockan 19:24 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Vi får väl se vad det riktiga rättsväsendet kommer fram till i stället. Självklart skall folk göra rätt för sig, det är ju givet, men jag tror man kanske får skriva om lite lagar för att det inte skall bli ett brott att hålla kvar en person som inte vill eller kan uppvisa biljett på spårvagn, buss eller tunnelbana.
Bara döda fiskar flyter med strömmen. Senast redigerad av Xamda den 2012-05-09 klockan 23:10 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|