FAQ |
Kalender |
![]() |
#141 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men vill du och andra snylta så varsågod. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#146 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Du skrev däremot att det är fritt fram att tjuvåka vilket jag inte förstår. Västtrafiks resevillkor gäller fortfarande även om ingen bötfäller dig just nu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är biljettkontrollanter - inte väktare. Väktare är ett helt annat yrke som oftast handlar om bevakning av egendom.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är intressant att ledningen för Västtrafik fortfarande anser sig ha rätt att hålla kvar folk baserat på en misstanke.
De kan lika gärna stoppa en propfull buss eller spårvagn i rusningstrafiken, hålla kvar alla och tillkalla polis, för nog borde det gå att hitta en person som har någon form av stöldgods med sig?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Ett enligt mig tänkbart och troligt scenario är följande(detta är bara en teori): Kontrollantera kommer in i vagnen och utlyser en biljettkontroll. Efter att de gjort det ser de att passageraren som till att börja med sitter snabbt reser sig upp för att stämpla sitt kort. Kontrollanterna ser detta om beslutar att gripa in och göra ett envarsgripande. Detta är väldigt vanligt och utbrett sätt att åka gratis eller billigare och västtrafik vill ju såklart minimera problemen med detta. Om passageraren hann betala eller inte spelar ju ingen roll då det är brott emot västtrafiks regler som man måste godkänna för att få ett kort(antar jag). I det här fallet bör man kunna tolka som att det rör sig om bedrägligt beteende och att personen tagits på bar gärning. Jag har svårt att se hur de skulle besluta sig för att göra sådär och sedan inte ge sig om de inte såg detta med egna ögon. Om de inte såg det skulle ju åtminstone kollat om passageraren löst biljett/giltigt färdbevis innan de ingrep på det här sättet. Om det är såhär har jag förståelse för vakternas agerande och kan tycka de gjorde rätt när ingrep. De har ju även rätt att använda så mycket våld som situationen kräver så om passageraren försöker smita måste de kunna hålla fast denne. Jag tycker de håller sig inom rimliga gränser förutom möjligen när kvinnan tycks ned i sätet ganska brutalt. Jag tycker dock att Västtrafiks agerande i media efter att detta kom ut har varit tafatt och dåligt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||