FAQ |
Kalender |
![]() |
#171 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du har väl rest i alla fall? Telebolaget du äger tycks iaf inte ha något problem med att debitera för icke-fungerande tjänster :P
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
gånger. Att de skriver att bussen ska vara 15-20 min sen har inte behövts för mig. Det har räckt att jag riskerat komma för sent till jobb/anslutande bussar/möten för att de skulle betala taxin. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#175 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag åker med ofta med Västtrafik och har ett flertal gånger sett kontrollanterna gå hårt åt passagerare.
Jag själv blev nedtryckt i en hållplats vid Olskroken för cirka 6 år sedan jag slog i bakhuvudet så hårt att jag svimmade och vaknade upp 10 sekunder senare och blödde i munnen. Jag fick kanske delvis skylla mig själv för jag försökte springa men det intressanta var att dom hade mitt ID redan och ändå misshandlade mig. Jag borde egentligen anmält dom men jag var ung och dum och struntade i det och tog boten och betalade den, hade även flera vittnen till händelsen. Det jag är mest glad för är att jag inte lät ilskan ta över för då hade väl jag åkt på våld mot tjänsteman. Kontrollanterna måste finnas annars kommer 50% planka, men dom måste ändra sin attityd. Sen tycker jag Västtrafiks priser är alldeles för dyra om man jämför med andra städer. Har en polare som betalar cirka 15 kronor för en liknande resa där vi får betala 45 kronor cirka. Förstår att vissa inte har råd. (Han bor i Skåne) Ett exempel är när jag skulle åka 3 hållplatser inom Mölnlycke och betala med SMS biljett i förrgår, resan var cirka 5 minuter och kostade 42 kronor cirka. Något måste ändras i deras system.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#177 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Resegarantin på Pågatågen har då aldrig strulat för mig. När jag bodde i Perstop och jobbade i HBG strulade tåget dagligen när det var kallt. Jag samlade en månads resor och skickade in. Blev vänligt mottaget och fick min lapp att fylla i, 2 veckor efteråt kom det fribiljetter hem vilket passade mig perfekt. SJ resegaranti har jag använt 2 ggr och även där aldrig haft nga problem att få ut något eller lägga flera timmar. En kort beskrivning, vilken tid och tåg så var saken biff. Minns dock inte om jag fick pengar tillbaka eller resecheckar..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Senast redigerad av NuCo den 2012-05-11 klockan 23:22 Anledning: stavfel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
|
|||
Nykomling
|
För det första så ser inte jag att kontrollanterna gjorde något direkt fel.
För det andra har jag inget till övers för medelmåttor som tror att dom kan stå över lagar och regler för att dom har en viss åsikt. Jag stjäl inte hängmörad entrecôte för att jag tycker att priset är för högt. Och vill man inte betala för sig för att åka kollektivt så har man flera möjligheter: Gå, cykla, springa, åka bil, ta en taxi eller sitta hemma och glo på tv. För det tredje så är bedrägligt beteende ett brott som kan ge fängelse, Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|