FAQ |
Kalender |
![]() |
#151 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Varför ska inte lagen gälla alla? Falsk tillvitelse är ju rätt tydligt att åklagaren gjort om man anklagar något för ett brott och inte kan bevisa det. Se till att åklagare blir personlig ansvarig för sitt agerande, så slipper man alla kriminella och korrumperade åklagare. Och så slipper man betala skattepengar på mål utan någon grund. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |||
|
||||
|
Citat:
Rättshaverist är ett ord som börjar kliva fram ur ordskogen, kan det passa? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
|
|||
|
Citat:
Sedan finns det ju många helt oskyldiga som fått råka illa ut av åklagare och polis med, så klart man bör få skadestånd för deras agerande om man som oskyldig råkar illa ut. Alltså att man ej blir dömd. Så lika självklart få skadestånd om man inte blir dömd som om man blir oskyldig dömd. Jo jag tänker driva JO, JK och EU domstol mot åklagaren, så kan bli kul se hur långt det kan gå. I princip bör man låta EU säga sitt med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
lycka till och hoppas du har mycket pengar att backa upp processen med.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#157 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Om man tvingar åklagaren till att få en fällande dom i 100% av alla rättsfall skulle deras jobb bli extremt svårt. Hur ska åklagaren kunna avgöra det med 100% säkerhet utan att ha tillgång till all information som kan komma fram i domstolen eller höra den försvarande? Det blir ju orimligt och nästan tramsigt att kräva det. Givetvis ska en åklagare kunna kunna väcka åtal även om det finns vissa tveksamheter. Om du känner att du blir illa behandlad så finns det ju som sagt flera vägar du kan gå för att få upprättelse. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
|
|||
|
Ser det mer vettigt att ha utgifter för jurister än ändå slänga bort överskott i skatt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Vi pratar inte om falsk tillvitelse eller förtal som brott här, det kan en åklagare i tjänst svårligen göra sig skyldig till, men väl tjänstefel och andra brott. Jag förstår vad Patrikweb syftar på, tror jag, och det är naturligtvis illa för hans verksamhet att offentligt hängas ut som någon form av medgärningsman. Det måste man ha förståelse för. Rättshaverist, ja, det ordet kanske dyker upp när man tänker på folk som slåss mot rätssystemet trots att deras utsikter att vinna är små och kanske trots att de aldrig begått några faktiska fel. Nu vill jag gärna avvakta vad som händer och se vad en rättslig prövning ger innan jag säger mer, men hittills har ju inget direkt framkommit i offentlighetens ljus som visar på medgärningsmannaskap och då föredrar jag att fria i stället för att fälla.
![]() |
![]() |
#160 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det som tycks ha framkommit i tråden gör ju ändå gällande att det tycks ha funnits anledning att misstänka att Patrikweb varit dealktig i det påstådda brottet. Jag har dock fortfarande svårt att se rimligheten i att hämta honom till förhör när det brukar gå bra att kalla misstänkta brevledes för grövre brott såsom misshandel, våldtänkt etc.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|