FAQ |
Kalender |
![]() |
#91 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Håller helt med dig Magnus. Senast redigerad av Danielos den 2010-12-11 klockan 12:56 Anledning: stavfel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Alla webbhotell har begränsade resurser och stora webbhotell har ett stort antal kunder och därmed större möjliga variationer. Om resurserna råkar vara upptagna på annat håll så är det givetvis omöjligt att åtgärda problem för en kund omedelbart. Den som inte inser det lever inte i verkligheten. Jag hade nog inte anordnat en kurs som var beroende av webbhotellet utan att ha en backup med ett annat webbhotell men givetvis gör alla som de själva önskar. Det har ingen som helst betydelse om det är Surftown, Binero eller Loopia. Det går inte alltid att ta hänsyn till varje enskild kund såvida man inte är en mycket liten aktör och detta bör man vara medveten om. Det handlar om att anpassa sig till situationen för stunden. Den som inte gör det blir oundvikligen lidande i längden oavsett vad det handlar om. Sedan kan man alltid ha krav och önskemål men det spelar som sagt var ingen som helst roll för det som sker just nu. Tåganalogin är dessutom tämligen bisarr. Att kommunikationer fungerar fyller en extremt mycket viktigare samhällsfunktion än någon server på ett webbhotell. Där vet man också att man får ersättning med buss eller annat tåg om det skulle krångla. Man är i princip aldrig garanterad en omedelbar respons från ett webbhotell även om det är önskvärt och det alla säkerligen strävar efter.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-12-11 klockan 15:18 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
|
|||
|
Verkar nu som om det handlade om en felkonfiguration med DNS. Trevligt att de fungerar nu så kunden slipper byta hotell till veckan, alltid något.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
|
|||
|
Citat:
Men Binero har andra problem, som jag har sett hos andra kunder och som sammantaget gör att ditt resonemang ovan inte håller. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Japp, de har haft en del problem (inte minst vad gäller kontrollpanelerna) men alla gör misstag. Tror mycket av det är relaterat till att de har växt så pass snabbt och inte riktigt hunnit med anpassningen. Sen får man aldrig glömma att det är helt naturligt att de största webbhotellen också har flest missnöjda kunder.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-12-11 klockan 15:28 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
|
|||
|
Summan av kardemumman är att det behövs en mer tydlig klass av enterprise-kvalitet på webbhotell och erbjudanden, med större åtagande om upptid och servicenivå. I vissa lägen vill man kunna hjälpa en kund till en mer säker service, men det är svårt att skilja ut erbjudandena från varandra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det du eftersöker finns och det heter SLA. eller att man köper av de som säger de levererar mer (och tar betalt därefter). fs-data är likvärdig med binero dock försöker de utge sig för att vara av en högre klass. sorry, kände att det behövdes sägas. dock så är denna tråden förbrukad och bör fortsätta i ny tråd.. binero är inte nere.. och diskussionen är inte om att binero är nere längre ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Klarar man inte av att antingen lösa kundens problem eller åtminstone ge kunden ett bra svar på varför det inte är tekniskt möjligt att göra det den vill på under 20 min så har man en dålig support i mina ögon. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Kan säga att det inte finns ett enda webbhotell jag prövat där man ALLTID fått svar inom 20 minuter och då har jag ändå testat ett ganska stort antal webbhotell. Vilken svarstid man lägger sig på är givetvis helt och hållet en kostnadsfråga och upp till var och en att besluta om. Olika kunder har olika behov och då passar säkerligen ett webbhotell bättre än ett annat. Om alla vore likadana vore det ganska trist. Det ultimata för egen del är ett webbhotell där supporten i princip inte behövs och därmed låga priser.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-12-11 klockan 23:46 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Och jag tycker att du har fel när du säger att svarstider är en kostnadsfråga. Om den person som byggt systemet från grunden är tillräckligt duktig så fungerar systemet i regel så pass bra att supportfrågorna i regel blir relativt få även om man har väldigt många kunder. Har man däremot ett system som fungerar si så där så får man ju så klart väldigt många supportärenden, oftast fler än man klarar av att hantera. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|