Kom ihåg mig?

binero nere?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-11, 12:54 #91
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Du kan givetvis inte kräva omedelbart åtgärdande av problem på ett webbhotell som Binero, de hade säkerligen mer att göra just för tillfället.
Det tycker jag man ska kräva av sitt webbhotell, kan inte förstå resonemanget, det känns mest som om du håller Binero bakom ryggen.

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus_A Visa inlägg
Jag tycker, tvärtemot dig, att man kan kräva av ett webbhotell att enkla installationer som wordpress ska fungera out of the box, samt att de utan dröjsmål påbörjar en undersökning av saker som inte fungerar. Så var nu inte fallet.
Håller helt med dig Magnus.

Senast redigerad av Danielos den 2010-12-11 klockan 12:56 Anledning: stavfel
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-11, 15:03 #92
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
Det tycker jag man ska kräva av sitt webbhotell, kan inte förstå resonemanget, det känns mest som om du håller Binero bakom ryggen.

Håller helt med dig Magnus.
Suck, kan vi inte lägga av med det där Binero-tramset nu? Du som är så pass aktiv i webbhotelltrådar borde ha märkt att jag förmodligen är den moderator som skrivit mest negativt om Binero om nu det mot förmodan skulle ha någon betydelse.

Alla webbhotell har begränsade resurser och stora webbhotell har ett stort antal kunder och därmed större möjliga variationer. Om resurserna råkar vara upptagna på annat håll så är det givetvis omöjligt att åtgärda problem för en kund omedelbart. Den som inte inser det lever inte i verkligheten. Jag hade nog inte anordnat en kurs som var beroende av webbhotellet utan att ha en backup med ett annat webbhotell men givetvis gör alla som de själva önskar. Det har ingen som helst betydelse om det är Surftown, Binero eller Loopia. Det går inte alltid att ta hänsyn till varje enskild kund såvida man inte är en mycket liten aktör och detta bör man vara medveten om. Det handlar om att anpassa sig till situationen för stunden. Den som inte gör det blir oundvikligen lidande i längden oavsett vad det handlar om. Sedan kan man alltid ha krav och önskemål men det spelar som sagt var ingen som helst roll för det som sker just nu.

Tåganalogin är dessutom tämligen bisarr. Att kommunikationer fungerar fyller en extremt mycket viktigare samhällsfunktion än någon server på ett webbhotell. Där vet man också att man får ersättning med buss eller annat tåg om det skulle krångla. Man är i princip aldrig garanterad en omedelbar respons från ett webbhotell även om det är önskvärt och det alla säkerligen strävar efter.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-12-11 klockan 15:18
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-11, 15:06 #93
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus_A Visa inlägg
Höll en wordpresskurs idag med 8 användare på ett binerokonto. Det var inte roligt vare sig för mig eller deltagarna, kan jag säga.
Verkar nu som om det handlade om en felkonfiguration med DNS. Trevligt att de fungerar nu så kunden slipper byta hotell till veckan, alltid något.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-11, 15:15 #94
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Suck, kan vi inte lägga av med det där Binero-larvet nu?

Alla webbhotell har begränsade resurser och stora webbhotell har ett stort antal kunder. Om resurserna råkar vara upptagna på annat håll så är det givetvis omöjligt att åtgärda problem för en kund omedelbart. Den som inte inser det lever inte i verkligheten. Jag hade aldrig anordnat en kurs som var beroende av webbhotellet utan att ha en backup med ett annat webbhotell men givetvis gör alla som de själva önskar. Det har ingen som helst betydelse om det är Surftown, Binero eller Loopia.
Uppenbarligen har Binero så begränsade resurser att man inte lyckats konfigurera sina servrar riktigt.
Men Binero har andra problem, som jag har sett hos andra kunder och som sammantaget gör att ditt resonemang ovan inte håller.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-11, 15:22 #95
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus_A Visa inlägg
Uppenbarligen har Binero så begränsade resurser att man inte lyckats konfigurera sina servrar riktigt.
Men Binero har andra problem, som jag har sett hos andra kunder och som sammantaget gör att ditt resonemang ovan inte håller.
Uppfattade ditt inlägg som att din frustration mestadels berodde på att du inte omedelbart fick hjälp men okej då.

Japp, de har haft en del problem (inte minst vad gäller kontrollpanelerna) men alla gör misstag. Tror mycket av det är relaterat till att de har växt så pass snabbt och inte riktigt hunnit med anpassningen. Sen får man aldrig glömma att det är helt naturligt att de största webbhotellen också har flest missnöjda kunder.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-12-11 klockan 15:28
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-11, 16:25 #96
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Summan av kardemumman är att det behövs en mer tydlig klass av enterprise-kvalitet på webbhotell och erbjudanden, med större åtagande om upptid och servicenivå. I vissa lägen vill man kunna hjälpa en kund till en mer säker service, men det är svårt att skilja ut erbjudandena från varandra.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-11, 16:47 #97
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus_A Visa inlägg
Summan av kardemumman är att det behövs en mer tydlig klass av enterprise-kvalitet på webbhotell och erbjudanden, med större åtagande om upptid och servicenivå. I vissa lägen vill man kunna hjälpa en kund till en mer säker service, men det är svårt att skilja ut erbjudandena från varandra.
de flesta hotell man hittar idag är likvärdiga som binero osv.

Det du eftersöker finns och det heter SLA.
eller att man köper av de som säger de levererar mer (och tar betalt därefter).
fs-data är likvärdig med binero dock försöker de utge sig för att vara av en högre klass.
sorry, kände att det behövdes sägas.

dock så är denna tråden förbrukad och bör fortsätta i ny tråd.. binero är inte nere.. och diskussionen är inte om att binero är nere längre .
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-11, 23:08 #98
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Suck, kan vi inte lägga av med det där Binero-tramset nu? Du som är så pass aktiv i webbhotelltrådar borde ha märkt att jag förmodligen är den moderator som skrivit mest negativt om Binero om nu det mot förmodan skulle ha någon betydelse.

Alla webbhotell har begränsade resurser och stora webbhotell har ett stort antal kunder och därmed större möjliga variationer. Om resurserna råkar vara upptagna på annat håll så är det givetvis omöjligt att åtgärda problem för en kund omedelbart. Den som inte inser det lever inte i verkligheten. Jag hade nog inte anordnat en kurs som var beroende av webbhotellet utan att ha en backup med ett annat webbhotell men givetvis gör alla som de själva önskar. Det har ingen som helst betydelse om det är Surftown, Binero eller Loopia. Det går inte alltid att ta hänsyn till varje enskild kund såvida man inte är en mycket liten aktör och detta bör man vara medveten om. Det handlar om att anpassa sig till situationen för stunden. Den som inte gör det blir oundvikligen lidande i längden oavsett vad det handlar om. Sedan kan man alltid ha krav och önskemål men det spelar som sagt var ingen som helst roll för det som sker just nu.

Tåganalogin är dessutom tämligen bisarr. Att kommunikationer fungerar fyller en extremt mycket viktigare samhällsfunktion än någon server på ett webbhotell. Där vet man också att man får ersättning med buss eller annat tåg om det skulle krångla. Man är i princip aldrig garanterad en omedelbar respons från ett webbhotell även om det är önskvärt och det alla säkerligen strävar efter.
Det här var nog ett av dom märkligare inlägg jag sett faktiskt... Det är ju ungefär detsamma som att bli rånad och få höra att polisens resurser är upptagna med annat när jag ringer och vill ha hjälp. Alla vi som jobbar på ett webbhotell har väl en skyldighet att se till att antalet kunder ligger i en vettig nivå i förhållande till hur många anställda vi är. Att komma med nån tramsig ursäkt att det är för många ärenden för tillfället är ju bara ett tecken på att man har ett system som inte är tillräckligt bra.

Klarar man inte av att antingen lösa kundens problem eller åtminstone ge kunden ett bra svar på varför det inte är tekniskt möjligt att göra det den vill på under 20 min så har man en dålig support i mina ögon.
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-11, 23:33 #99
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Det här var nog ett av dom märkligare inlägg jag sett faktiskt... Det är ju ungefär detsamma som att bli rånad och få höra att polisens resurser är upptagna med annat när jag ringer och vill ha hjälp. Alla vi som jobbar på ett webbhotell har väl en skyldighet att se till att antalet kunder ligger i en vettig nivå i förhållande till hur många anställda vi är. Att komma med nån tramsig ursäkt att det är för många ärenden för tillfället är ju bara ett tecken på att man har ett system som inte är tillräckligt bra.

Klarar man inte av att antingen lösa kundens problem eller åtminstone ge kunden ett bra svar på varför det inte är tekniskt möjligt att göra det den vill på under 20 min så har man en dålig support i mina ögon.
När man jämför sin verksamhet med tåg och polis så övervärderar man nog sin betydelse rätt rejält Du missuppfattade nog mitt inlägg dessutom. Ett stort webbhotell har större variationer än ett mindre och det går givetvis inte att ha en supportpersonal som motsvarar maxnivån. Det går inte att bedriva företagsverksamhet på det viset, det inser nog alla. Jag säger heller inte att Binero gjorde vare sig rätt eller fel i just detta ärende men det är en fullkomligt logisk förklaring till varför man ibland får vänta längre på svar på större webbhotell.

Kan säga att det inte finns ett enda webbhotell jag prövat där man ALLTID fått svar inom 20 minuter och då har jag ändå testat ett ganska stort antal webbhotell. Vilken svarstid man lägger sig på är givetvis helt och hållet en kostnadsfråga och upp till var och en att besluta om. Olika kunder har olika behov och då passar säkerligen ett webbhotell bättre än ett annat. Om alla vore likadana vore det ganska trist. Det ultimata för egen del är ett webbhotell där supporten i princip inte behövs och därmed låga priser.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-12-11 klockan 23:46
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-11, 23:52 #100
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
När man jämför sin verksamhet med tåg och polis så övervärderar man nog sin betydelse rätt rejält Du missuppfattade nog mitt inlägg dessutom. Ett stort webbhotell har större variationer än ett mindre och det går givetvis inte att ha en supportpersonal som motsvarar maxnivån. Det går inte att bedriva företagsverksamhet på det viset, det inser nog alla. Jag säger heller inte att Binero gjorde vare sig rätt eller fel i just detta ärende men det är en fullkomligt logisk förklaring till varför man ibland får vänta längre på svar på större webbhotell.

Kan säga att det inte finns ett enda webbhotell jag prövat där man ALLTID fått svar inom 20 minuter och då har jag ändå testat ett ganska stort antal webbhotell. Vilken svarstid man lägger sig på är givetvis helt och hållet en kostnadsfråga och upp till var och en att besluta om. Olika kunder har olika behov och då passar säkerligen ett webbhotell bättre än ett annat. Om alla vore likadana vore det ganska trist. Det ultimata för egen del är ett webbhotell där supporten i princip inte behövs och därmed låga priser.
Nu var det inte Binero jag jämförde med utan mer webbhotell allmänt. Och nej jag jämförde inte webbhotell med polis på det vis du verkar vilja tolka det utan en akut situation med en annan.

Och jag tycker att du har fel när du säger att svarstider är en kostnadsfråga. Om den person som byggt systemet från grunden är tillräckligt duktig så fungerar systemet i regel så pass bra att supportfrågorna i regel blir relativt få även om man har väldigt många kunder. Har man däremot ett system som fungerar si så där så får man ju så klart väldigt många supportärenden, oftast fler än man klarar av att hantera.
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017