Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Online-support?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-07-30, 23:12 #1
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 293
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 293
Kanske en dum fråga men hur mycket tycker ni att en online support funktion är värd som besökare?

Tjänar jag som småföretagare på att lägga upp en sådan?

Fördelar som jag kan se:

1. Ett mer personligt bemötande
2. Upplevd snabbare support jämfört med E-mail
3. Lättare att ha en snabb dialog

Nackdelar:

1. Vi som är 2 personer i bolaget kan inte vara tillgängliga hela dagarna utan endast sporadiskt
2. Tjänsten kostar pengar
3. Tjänsten kan missbrukas

Jag kanske också bör tala om att jag erbjuder en gratistjänst till besökare och att det är företagare som får betala för att nå ut till dessa genom annonsering.
jacobjs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-31, 00:10 #2
Neos avatar
Neo Neo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 392
Neo Neo är inte uppkopplad
Flitig postare
Neos avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 392
Tjänsten behöver inte kosta pengar, det finns gratisalternativ. Bara att googla
Neo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-31, 00:13 #3
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 293
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 293
Sant, men frågan är just om nackdelarna är fler än fördelarna.

Själv så blir jag mest irriterad om en online-support inte är tillgänglig om jag besöker en sida dagtid.

Föresten Neo, vill gärna komma i kontakt med dig. skicka gärna ett pm
jacobjs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-31, 00:20 #4
shampoodle shampoodle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 85
shampoodle shampoodle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 85
har testat hab.la fnkar bra och kan "gömmas" när man inte är tillgänglig.
shampoodle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-31, 01:01 #5
Drew Drew är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 132
Drew Drew är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 132
hab.la så trevlig ut, men enligt demot skulle det stå "not available." om man inte är inloggad. Finns det någon inställning man inte ser i demot eller har du grottat med koderna?
Drew är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-31, 06:34 #6
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
Jag har tidigare provat på fasupport.
Det kanske inte är den allra bästa, men den fungerar.
Dessutom gjorde jag en liten WebRequest mot den för att kolla om jag var inloggad, och visade den endast om jag var inloggad. No problem at all.

Den är som sagt enkel och något begränsad, och administratören har bara ett webbgränssnitt, men den är gratis. Och enkelheten kan ju vara en fördel också
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-31, 08:43 #7
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 1 863
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 1 863
Citat:
Originally posted by jacobjs@Jul 30 2008, 23:12
2. Tjänsten kostar pengar
Ni kan egentligen göra det väldigt lätt för er; låt kunderna använda en JAVA-baserad IRC-klient och därmed live-chat.
Hur som helst så får man väll fundera på om det känns professionellt eller inte
eliasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-31, 13:42 #8
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 293
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 293
men om vi bortser ifrån de rent tekniska lösningarna.

När bör man satsa på en online-support? skulle mitt lilla bolag gynnas av en online-support baserat på infon ovan?
jacobjs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-31, 18:17 #9
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
Har ni många frågor då? Är det återkommande frågor eller olika varje gång?

Många av "vanliga" frågor kan lösas via en bra faq/kundsupportsida, vilket känns som företag borde titta på mer; speciellt de som redan har en (de är ofta väldigt dåliga).
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-31, 18:25 #10
Yoghurt Yoghurt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 193
Yoghurt Yoghurt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 193
Angående livesupport programvara så kan jag rekommendera http://livehelp.stardevelop.com/

Mycket bra livesupport som du administrerar och sköter via ett windowsprogram.
Inte heller är det något vidare dyrt men man lär hosta det själv.
Yoghurt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017