WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Online-support? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=30845)

jacobjs 2008-07-30 23:12

Kanske en dum fråga men hur mycket tycker ni att en online support funktion är värd som besökare?

Tjänar jag som småföretagare på att lägga upp en sådan?

Fördelar som jag kan se:

1. Ett mer personligt bemötande
2. Upplevd snabbare support jämfört med E-mail
3. Lättare att ha en snabb dialog

Nackdelar:

1. Vi som är 2 personer i bolaget kan inte vara tillgängliga hela dagarna utan endast sporadiskt
2. Tjänsten kostar pengar
3. Tjänsten kan missbrukas

Jag kanske också bör tala om att jag erbjuder en gratistjänst till besökare och att det är företagare som får betala för att nå ut till dessa genom annonsering.

Neo 2008-07-31 00:10

Tjänsten behöver inte kosta pengar, det finns gratisalternativ. Bara att googla :)

jacobjs 2008-07-31 00:13

Sant, men frågan är just om nackdelarna är fler än fördelarna.

Själv så blir jag mest irriterad om en online-support inte är tillgänglig om jag besöker en sida dagtid.

Föresten Neo, vill gärna komma i kontakt med dig. skicka gärna ett pm :)

shampoodle 2008-07-31 00:20

har testat hab.la fnkar bra och kan "gömmas" när man inte är tillgänglig.

Drew 2008-07-31 01:01

hab.la så trevlig ut, men enligt demot skulle det stå "not available." om man inte är inloggad. Finns det någon inställning man inte ser i demot eller har du grottat med koderna?

StefanBergfeldt 2008-07-31 06:34

Jag har tidigare provat på fasupport.
Det kanske inte är den allra bästa, men den fungerar.
Dessutom gjorde jag en liten WebRequest mot den för att kolla om jag var inloggad, och visade den endast om jag var inloggad. No problem at all.

Den är som sagt enkel och något begränsad, och administratören har bara ett webbgränssnitt, men den är gratis. Och enkelheten kan ju vara en fördel också

eliasson 2008-07-31 08:43

Citat:

Originally posted by jacobjs@Jul 30 2008, 23:12
2. Tjänsten kostar pengar
Ni kan egentligen göra det väldigt lätt för er; låt kunderna använda en JAVA-baserad IRC-klient och därmed live-chat.
Hur som helst så får man väll fundera på om det känns professionellt eller inte ;)

jacobjs 2008-07-31 13:42

men om vi bortser ifrån de rent tekniska lösningarna.

När bör man satsa på en online-support? skulle mitt lilla bolag gynnas av en online-support baserat på infon ovan?

allstars 2008-07-31 18:17

Har ni många frågor då? Är det återkommande frågor eller olika varje gång?

Många av "vanliga" frågor kan lösas via en bra faq/kundsupportsida, vilket känns som företag borde titta på mer; speciellt de som redan har en (de är ofta väldigt dåliga).

Yoghurt 2008-07-31 18:25

Angående livesupport programvara så kan jag rekommendera http://livehelp.stardevelop.com/

Mycket bra livesupport som du administrerar och sköter via ett windowsprogram.
Inte heller är det något vidare dyrt men man lär hosta det själv.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson