Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Mobiltelefon

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-04, 14:59 #1
myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare

Min mobiltelefon börjar bli dassig. En T630 med rusikgt bra kamera på typ åtta pixlar. Funderar på en ny. Har en ipod på 30 gb som jag gillar. Tänkte fråga här på wn för jag tror det är många här som är i min situation. Tycker om teknik (inte främmande för e-post imobilen).

Vilken modell ska jag ta? Det finns så många. Vilken har du och hur funkar den?
myapp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-04, 15:02 #2
Netikett Netikett är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Flitig postare

Jag äger och rekommenderar SE P990i med 2gb minneskort.
Netikett är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-04, 15:09 #3
Eazts avatar
Eazt Eazt är inte uppkopplad
Flitig postare

Eazt Eazt är inte uppkopplad
Flitig postare
Eazts avatar

Jag hade en K750i innan, men bytte nyligen till en Nokia 6131. Batteritiden är lite dålig, men i övrigt är telefonen alldeles underbar. Den stödjer Micro SD-kort upp till 2GB tror jag.

Annars finns ju K800i (t.ex.), eller en i Nokias nya E-serie om man är ute efter en renodlad businessmobil.

Edit: stavfel
Eazt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-04, 15:27 #4
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2004
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2004
Jag har en K800I som funakar kanon, kamera med 3,2 megapixel, 1gb minneskort mm.
Oläst 2006-10-04, 15:40 #5
Kihlbom Kihlbom är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2005
Kihlbom Kihlbom är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Originally posted by Nicklas@Oct 4 2006, 15:27
Jag har en K800I som funakar kanon, kamera med 3,2 megapixel, 1gb minneskort mm.
Jag får en uppsättning av detta idag, ska bli kul. Jag har tidigare haft en del handdatorer med e-post och hela köret i. Dock är det inga bra "prattelefoner" och inga bra arbetsstationer heller. Mitt råd är att köpa en Sony Ericsson W800i som har mp3Spelare men framförallt för att det är en stabil telefon som går att prata i, hantera e-post i små mängder och inte minst för det headset som medföljer. Du har också en mp3 spelare plus en relativt bra kamera.
Kihlbom är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-04, 15:57 #6
Flitig postare

Flitig postare

En väldigt bra finess med P990i är att man kan när man trycker på upptaget, välja att skicka ett fördefinierat sms samtidigt.
Så om man tex sitter på möte och har mobilen på ljudlös, kan man skicka ett sms med texten "Jag kan inte svara just nu, ringer dig snart" genom att trycka upptagetton och välja skicka sms. Ingen märker något så man stör ingen.
Netikett är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-04, 16:12 #7
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2005
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by Nicklas@Oct 4 2006, 15:27
Samma här, är mycket nöjd med min K800i. Den kan även prata med min bärbara dator via blåtand. Riktigt trevligt.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-04, 16:43 #8
martinh martinh är inte uppkopplad
Medlem

martinh martinh är inte uppkopplad
Medlem

Ursäkta om man kapar tråden lite, men själv funderar jag på en Nokia 6280 - har ni något att säga om den? Verkar väldigt fin.
Har haft Ericsson ett tag nu och tycker de slits ut alldeles för fort (blir långsammare, laddningen börjar glappa + kosmetika osv..)
martinh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-04, 17:03 #9
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibels avatar

Senaste tiden har jag kört Nokia 6280, E61, SE P910, K800, M600i, Motorola Razr V3i och nån panasonic jag glömt namnet på i jakten på den ultimata mobiltelefonen, alla telefonerna har något gemensamt, de är svindyra och jag ogillar något med alla. Köpte först M600, placerade den i bakfickan och glömde bort den och satte mig på en stol, 140kg VS m600, 1-0, trygghansa bjuppade på en E61 istället, samma sak med den, ner i bakfickan och det blev vikbar telefon, trygghansa surade lite så jag förlängde abb. ett år och plockade en K800, den blev jag vansinnig på istället, men den höll.

K800 t.ex. så fastnade den i fickan hela tiden p.g.a. linsskyddet, E61;an är för bred för att man inte ska lyckas knäcka den i fickan (done that), P910 är lagomt men klumpig, M600 riktigt riktigt bra arbetslur, jäkla känslig för smuts och repor däremot.

Summa summarum, jag valde därför att strunta helt i alla finesser och mojänger man får i de nya telefonerna och köpte det sämsta av det enklaste nämligen ett par Nokia 1112, 499kr styck på TBH.se, som hittat.
Saken är den att jag svär säkerligen en tiondel av vad jag brukar göra med telefoner som hänger sig, program som tappar bort data eller mjukvaror som på annat sätt fjantar sig.

Har en smidig digitalkamera som har några år på nacken och levererar 4megapixlar, anteckningsbok i fickan och denna härlighet, Nokias flaggskepp 1112 (baklänges) när man talar i telefon, aldrig avbrott, aldrig slut på ström, aldrig krångel med menyerna, aldrig krångel med att bli galen.

Sen att det kanske tar mig en månad så är jag tillbaka i smartphone-träsket igen, men den historian tar vi då
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-04, 17:06 #10
Decibels avatar

Decibels avatar

Citat:
Originally posted by martinh@Oct 4 2006, 16:43
Ursäkta om man kapar tråden lite, men själv funderar jag på en Nokia 6280 - har ni något att säga om den? Verkar väldigt fin.
Har haft Ericsson ett tag nu och tycker de slits ut alldeles för fort (blir långsammare, laddningen börjar glappa + kosmetika osv..)
Frugan övertog min 6280, fräsch lur och aldrig speciellt slö i menyerna, akta dig för stora minneskort bara, då blir det sirap i telefonen (provade med ett 1gb).
Enda jag hakade upp mig på är att det kommer mycket damm innanför displayen som man stör sig på och att volymen i örat är på tok för låg även på högsta valet.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017