FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Min mobiltelefon börjar bli dassig. En T630 med rusikgt bra kamera på typ åtta pixlar. Funderar på en ny. Har en ipod på 30 gb som jag gillar. Tänkte fråga här på wn för jag tror det är många här som är i min situation. Tycker om teknik (inte främmande för e-post imobilen).
Vilken modell ska jag ta? Det finns så många. Vilken har du och hur funkar den? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag äger och rekommenderar SE P990i med 2gb minneskort.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag hade en K750i innan, men bytte nyligen till en Nokia 6131. Batteritiden är lite dålig, men i övrigt är telefonen alldeles underbar. Den stödjer Micro SD-kort upp till 2GB tror jag.
Annars finns ju K800i (t.ex.), eller en i Nokias nya E-serie om man är ute efter en renodlad businessmobil. Edit: stavfel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har en K800I som funakar kanon, kamera med 3,2 megapixel, 1gb minneskort mm.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
En väldigt bra finess med P990i är att man kan när man trycker på upptaget, välja att skicka ett fördefinierat sms samtidigt.
Så om man tex sitter på möte och har mobilen på ljudlös, kan man skicka ett sms med texten "Jag kan inte svara just nu, ringer dig snart" genom att trycka upptagetton och välja skicka sms. Ingen märker något så man stör ingen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Ursäkta om man kapar tråden lite, men själv funderar jag på en Nokia 6280 - har ni något att säga om den? Verkar väldigt fin.
Har haft Ericsson ett tag nu och tycker de slits ut alldeles för fort (blir långsammare, laddningen börjar glappa + kosmetika osv..) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Senaste tiden har jag kört Nokia 6280, E61, SE P910, K800, M600i, Motorola Razr V3i och nån panasonic jag glömt namnet på i jakten på den ultimata mobiltelefonen, alla telefonerna har något gemensamt, de är svindyra och jag ogillar något med alla. Köpte först M600, placerade den i bakfickan och glömde bort den och satte mig på en stol, 140kg VS m600, 1-0, trygghansa bjuppade på en E61 istället, samma sak med den, ner i bakfickan och det blev vikbar telefon, trygghansa surade lite så jag förlängde abb. ett år och plockade en K800, den blev jag vansinnig på istället, men den höll.
K800 t.ex. så fastnade den i fickan hela tiden p.g.a. linsskyddet, E61;an är för bred för att man inte ska lyckas knäcka den i fickan (done that), P910 är lagomt men klumpig, M600 riktigt riktigt bra arbetslur, jäkla känslig för smuts och repor däremot. Summa summarum, jag valde därför att strunta helt i alla finesser och mojänger man får i de nya telefonerna och köpte det sämsta av det enklaste nämligen ett par Nokia 1112, 499kr styck på TBH.se, som hittat. Saken är den att jag svär säkerligen en tiondel av vad jag brukar göra med telefoner som hänger sig, program som tappar bort data eller mjukvaror som på annat sätt fjantar sig. Har en smidig digitalkamera som har några år på nacken och levererar 4megapixlar, anteckningsbok i fickan och denna härlighet, Nokias flaggskepp 1112 (baklänges) när man talar i telefon, aldrig avbrott, aldrig slut på ström, aldrig krångel med menyerna, aldrig krångel med att bli galen. Sen att det kanske tar mig en månad så är jag tillbaka i smartphone-träsket igen, men den historian tar vi då ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Enda jag hakade upp mig på är att det kommer mycket damm innanför displayen som man stör sig på och att volymen i örat är på tok för låg även på högsta valet. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|