FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har tröttnat på alla telefonförsäljare som ringer hem till mig trots att jag anmält mig till nix.
Borde man inte från regeringens sida göra nått åt alla dessa telefon försäljare? Någon annan som oxo tröttnat? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur många är det som ringer då? För min del är det max ett par om året, och de brukar bli rätt snabba med att lägga på när man säger att man är med i nix-registret.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är minst 1 per dag. 5 dagar i veckan.
Precis ringde naturpost och väckte min dotter. Jag hoppas att regeringen sätter en lag på att det blir förbjudet att ringa runt till privatpersoner helt och hållet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du måste förnya hos nix var tredje år tror jag, det är inget sånt du missat? Men jag håller med, det borde vara olagligt. Fast å andra sidan gillar jag inte att man ska förbjuda allting, måste finnas bättre sätt att lösa grejer än att gå via lagstiftning hela tiden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jo, vi förnyar i nix registret.
Tycker heller inte om att lagar förbjuder en massa saker. Men det måste göras något åt dessa försäljare. Vill jag köpa något, så gör jag det och letar själv upp var jag köper. Det skulle finnas ett omvänt nix register istället. Vill man ta emot samtal, så registrerar man sig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Det ringer aldrig telefonförsäljare till mig.
Jag har hemligt nummer. Det kan vara därför.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Byter man operatör så försvinner tydligen "nixet". Empirisk kunskap...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har nästan samma problem.
Folk ringer mig till och från och undrar om jag vill sälja domäner. Som imorse.... då jag sov.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Kom ihåg dock att Nix inte alltid gäller. Jag jobbade på Boxer ett tag med försäljning av uppgraderingar av redan befintliga kunders abonnemang och fick en hel del skit från kunder jag ringde upp om att de var med i Nix, vilket verkade konstigt eftersom de inte ens borde finns med i systemet vi hade. Kollade med chefen, och det visade sig att i avtalet för digital-tv från Boxer finns ett avsnitt som säger att Boxer har tillåtelse att ringa upp befintliga kunder för försäljning.
Sedan dess kollar jag alltid igenom alla avtal så det inte finns något sådant. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|