FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Samma sak gäller marknadsundersökningar som inte heller stoppas av nix.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag hade nixat fast abonnemang i många år och råkade aldrig ut för att någon trotsade nix-registret. Befintliga kunder får man dock ringa upp.
Numera har jag bara mobil och den ringer de inte heller till, men det är väl en tidsfråga. De går väl inte att nixa heller. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Något som hjälper är en sak då det inte finns så jätte många som ringer i Sverige till just privatpersoner. Va otrevlig och spydig mot de, då hamnar ditt nr på en av deras interna listor under "IDIOTER" och jag lovar att samtalaen kommer minska hela tiden...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
De som jobbar med telemarketing gör ju bara sitt jobb, de ringer ju efter en katalog/lista som de får. Man måste förstå deras situation, jag tror mer på att vara vänlig och tacka nej m.m. :lol: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
Är du vänlig så frågar man: "När vill du att jag återkommer?" "Skulle det passa bättre i nästa vecka?" "Men då ringer jag då det passar dig bättre!" och tusen liknande exempel man lär sig... Då hamnar du på en "åtekom lista" eller ännu bättre "Besked" om säljaren är ny och okunnig. Det gär att man får de samtalen om och om igen. Jag har inget skyddat nummer, inte med i NIX och får max 2 samtal om året. MAn måste inte va elak, men ifrågasätta och förlöjliga de om man tycker att det är jobbigt. Jag brukar köra säljteknik med de själv och kör med de så de tröttnar. Ingen ringer mig från samma bolag igen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
Jag tröttnade för längesedan, bl.a därför jag kör hemligt nummer både hem och på mobilen, andra mobilen är sökbar och dit ringer det endel.
De som behöver ringa mig kan mitt nummer ändå, är de viktigt så tar dom reda på det, det är min åsikt och det har hittils funkat bra ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag sa på ren svenska till personen som ringde mig från naturpost igår.
Ni har ringt innan och jag bad er inte ringa fler gånger, dessutom är vi med i Nix. Då sa säljaren att om du inte vill att vi ringer mer, så får du ringa vår kundtjänst o berätta det.........sjukt. Jag sa att jag ringer ingenstans och jag skulle inte ens vilja ha era produkter gratis. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|