FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tänkte ta tillfället i akt och ställer därför denna fråga till alla WN-medlemmar som är kunder hos webbhotell. Vilket webbhotell anser ni har Sveriges bästa support?
För att denna omröstning ska bli någorlunda relevant så tänker jag inte skapa en omröstning eftersom de stora webbhotellen då per automatik får fler röster än de ska ha. Istället föreslår jag att alla besvarar frågan enligt nedan: 1. Vilket svenskt webbhotell har bäst support? 2. Vilka andra webbhotell har du använt den senaste tiden?
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Går ju att vikta gentemot webbhotellens storlek eller mot antal supportärenden varje webbhotell har så detta går ju att lösa. Att man istället besvarar dina frågor lär ju inte göra det hela mer relevant.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jo, fast när det blir väldigt få från de mindre så fungerar det inte heller med viktning. På det här viset kan man jämföra webbhotell mot varandra på ett helt annat sätt vilket blir väldigt mycket mer relevant, intressant och effektivt. Jag ville testa något annorlunda för en gångs skull. Nu tycker jag vi låter folk svara på frågeställningen istället för att diskutera vidare kring detta.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2012-12-12 klockan 00:39 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Denna frågan går inte riktigt att svara på vilket Danielos säger.
Jag tycker tex. Telia har en grym support (Även om det blir galet ibland). Men att jämnföra Telia mot tex. Binero, CN, Loopia eller Glesys går inte. För det första så är det att blanda äpplen och päron, dels har det med storleken och dels med deras respektive kompetensområden (vilket skiljer sig markant). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
1. Tycker att Citynetwork ligger bra till, inte nödvändigtvis baserat på snabba svar utan snarare supportens engagemang.
Lite off topic, men längst ner skulle jag vilja placera Surftown som envisas med att ta extra betalt för telefonsupporten. Fick dessutom ett samtal förra veckan där en arg dam skällde på mig för att jag hade ett gammalt privatkonto där jag hostar en del skräp, på grund av att hon luskat fram att jag också driver företag. 2. FSdata och One.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Svår fråga, var länge sedan jag hade med vissa av aktörerna att göra men här kommer min lista.
1. CityNetworks, iaf då det gäller deras Telesupport, mailen har på tok för lång svarstid. 2. Binero, nu har jag iof flyttat från dessa men detta berodde ej på supporten. 3. Webbkonsulterna (Wk.se) - Var iof flera år sedan jag var hos dem, så kan ha ändrats, men då hade dom iaf snabb och riktigt bra support på både tele och mail. Absolut sist: One.com - där får man vad man betalar för, dvs inte mycket. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
1. Webbhotell är det CityNetwork. Domänhanteringen, utan tvekan Loopia
2. One.com. Har alltid fått den hjälpen jag behövt och mycket mer. Hjälpt mig ändra i koden tex. 3. Glesys, de har ett grymt bra forum för VPS där även deras arbetare svarar. Därför kommer de bland topp 3. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Intressant twist på Crystone tråden ...
1. Oderland har bäst support enl. mig. 2. Har kört det mesta såsom one.com, oderland, manufrog, loopia, fs-data samt binero. Föredrar dock att hosta själv ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Av webbhotellen har jag provat One, Loopia, Binero, CityNetwork och Crystone.
Binero har varit lite småsega ibland att svara men har alltid varit hjälpsamma och snabba när de väl sett ärendet. Det är bara registry som är konstant sega (Kjette?). På det hela bra support. CityNetwork har varit bra men ett par gånger har det verkat som att viljan att förstå inte riktigt har infunnit sig, lite som när man inte har vaknat riktigt. Helt ok support sammantaget. Loopia är hyfsat snabba på att svara om de inte har problem för då verkar de köra huvudena i sanden. Lite fyrkantiga svar men helt ok. Crystone var genomgående sämst när det gäller läsförståelse men relativt snabba att svara (vad nu det skulle vara bra för med tanke på svaren). Surftown verkar använda support av typen "jag läser innantill och kan inget om data" och verkar nöjda med det och är därmed sämst. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||