FAQ |
Kalender |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hejsan.
Jag beställde ett grafikkort till ifrån butiken och fick hem den efter några dagar. Nu gjorde jag så att jag öppnade paketet som inte på något sätt var plomberat, där inne låg grafikkortet i en anti statpåse. Jag såg att det endast var en liten vanlig "timari" tejpbit som höll påsen stängd. Ingenting mer! Jag tog upp påsen och kollade på hur grafikkortet såg ut, såg att den t.ex hade två stora fläktar mm. Fast nu var det såhär att datorn jag hade beställt i samband med grafikkortet inte hade kommit fram än och det skulle den heller inte göra på flera veckor. Så jag stoppade tillbaka anti statpåsen med grafikkortet i lådan och skickade iväg produkten till butiken igen. Nu godkände de inte min retur p.g.a att anti-statpåsen är bruten och produkten är högst ESD känslig. Men jag bröt ju aldrig anti-statpåsen. Eftersom att där endast satt en liten tejpbit förstår jag heller inte hur de kunde komma fram till det, förpackningen måste alltså ha varit bruten när de skickade den till mig. Kan de verkligen göra såhär? Ska jag kontakta ARN och KO och förklara? Då jag som konsument aldrig har varit i en liknande sits vill jag gärna ha all hjälp jag kan få. |
||
![]() |
![]() |
|
|