| FAQ |
| Kalender |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag kontaktade Misco samma dag och de ansåg att eftersom att produkten är ESD känslig så upphör ångerrätten när anti-stat påsen är bruten. Jag har dock inte rört den. I deras köpvillkor står det följande: "I de fall varan har levererats från Misco i ESD-emballage (antistatpåse eller annan specialkartong som skyddar varan från statisk elektricitet) skall varan returernas till Misco i samma typ av emballage, i annat fall förverkas garantin." Edit: Kan de verkligen skicka ut den mot postförskott till mig när jag inte har beställt någonting mot postförskott? Jag har ju inte gått med på att de ska skicka tillbaka den till mig mot postförskott. Ringde Misco igen för att höra: Talade med en i kundtjänsten där som var lika otrevlig som sist jag talade med henne. Hon sa att eftersom att jag har brutit förpackningen på en ESD känslig produkt så gäller inte ångerrätten. Att jag berättade att jag ej brutit förpackningen var inte relevant, det brydde hon sig inte om. Edit2: Ångrade inom 14 dagar och som privatperson. Senast redigerad av Lancelot den 2011-07-15 klockan 17:51 |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
Citat:
Jag antar att du vill göra rätt för dig. Så bestrid fakturan varpå den blir tvistig och meddela att du vill att ARN prövar frågan. Enigt Miscos köpvillkor så förbinder de sig att följa ARN:s utslag. Anmäl även det inträffade till Trygg E-handel. ARN hanterar ett ärende via brev. Det är inte någon domstol. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
2. Okej så jag behöver egentligen inte lösa ut det och då kan de heller inte fakturera mig på avgiften 250kr + moms (outlöst försändelse) ? Jag har nämligen inte gått med på det. I telefon berättade det att jag kommer få betala det om jag inte löser ut det. 3. Jag har mejlat ARN, jag kanske tom borde bestrida det skriftligt per brev. Har även klagat till trygg e-handel. Tack för allt Gustav.
|
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|