Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Dålig stil Loopia

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-01-11, 15:41 #1
Kedi Kedi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 325
Kedi Kedi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 325
Standard Dålig stil Loopia

Jag har en domän som jag ej kunnat förnyat eftersom LOOPIA gav fan i att skicka en faktura och det hör till att en webbhotell skickar en faktura så att man kan betala domänen.

Nu riskerar jag förlorar på grund av detta och tack vare att Loopia slarvade med att skicka en faktura ....

Har konton som är kopplad till en email adress som jag har under det domän som gick ut och som jag ej kunde betala i tid tack vare Loopia.

Förbannad dålig stil av Loopia att göra så här.

Tyvärr kan jag inte skriva här vilket domän det rör sig om ...
Kedi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-11, 15:43 #2
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Hur förklarar Loopia händelsen efter din kontakt med deras support?
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-11, 15:50 #3
Kedi Kedi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 325
Kedi Kedi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 325
Citat:
Ursprungligen postat av Timofey Visa inlägg
Hur förklarar Loopia händelsen efter din kontakt med deras support?
De har inte förklarat någonting utan de ställde bara frågan om de skulle återaktivera domänen o skicka en ny faktura ... de ville ens ta ansvar för detta ...
Kedi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-11, 16:00 #4
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Ursprungligen postat av Kedi Visa inlägg
De har inte förklarat någonting utan de ställde bara frågan om de skulle återaktivera domänen o skicka en ny faktura ... de ville ens ta ansvar för detta ...
Håller med om att det är dålig stil om de inte har skickat någon faktura. Rent juridiskt har de dock inte gjort något fel, du har ett eget ansvar att inse att du borde betala.

Mer troligt, med tanke på att hela deras faktureringssystem är automatiskt, är att mailet med fakturan inte har kommit fram.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-11, 16:15 #5
Kedi Kedi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 325
Kedi Kedi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 325
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Håller med om att det är dålig stil om de inte har skickat någon faktura. Rent juridiskt har de dock inte gjort något fel, du har ett eget ansvar att inse att du borde betala.

Mer troligt, med tanke på att hela deras faktureringssystem är automatiskt, är att mailet med fakturan inte har kommit fram.
Det hör till att skicka ut en faktura så skyll inte på mig när felet ligger hos Loopia i detta fall.
Kedi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-11, 16:22 #6
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 99
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 99
Citat:
Ursprungligen postat av Kedi Visa inlägg
Det hör till att skicka ut en faktura så skyll inte på mig när felet ligger hos Loopia i detta fall.
Hej

Skicka vilket domännamn det till mig så ska jag kika på detta snarast.

/Jimmie
LoopiaAB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-11, 16:53 #7
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Du har inte fått någon faktura så du har inte betalat och domännamnet har slutat fungera? Loopia erbjuder sig att rätta till felet men du är förbannad för att Loopia inte har bett om ursäkt, var det rätt?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-11, 17:00 #8
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
Citat:
Ursprungligen postat av Kedi Visa inlägg
Det hör till att skicka ut en faktura så skyll inte på mig när felet ligger hos Loopia i detta fall.
Anders har rätt! Det är upp till köparen att själv hålla reda på sina fakturor och vanliga räkningar. Så egentligen har de faktiskt inte gjort något fel.

Själv kör jag med deras "pre-paid" system med några kronor på kontot, är helnöjd..
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-11, 18:59 #9
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Ursprungligen postat av Kedi Visa inlägg
Det hör till att skicka ut en faktura så skyll inte på mig när felet ligger hos Loopia i detta fall.
Jag håller med dig, och det skrev jag också. Men rent juridiskt är det ditt ansvar att hålla koll på att det är dags att betala dina tjänster.

Har själv råkat ut för samma, både hos Loopia och Binero, så de är inget specifikt för någon. Kollar du här på WN har flera samma problem med olika företag.

Men mest troligt är att fakturan är skapad och skickad, men att den fastnat i ett spamfilter, haft en felaktig kontaktuppgift eller liknande.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-11, 19:01 #10
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Det är bara att ta fram popcorn och luta sig tillbaka... dom här trådarna blir alltid bra!
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017