Flitig postare
|
|
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
|
Ångerrätt.
Funderar vad som gäller i detta fall.
En kund (privatperson) handlar en vara för 250kr Han vill ha den levererad med Expressfrakt för att den skall hinna i tid, detta kostar enligt postens prislista för Expresspaket 07.00 under 10kg 795kr. Han är villig att betala detta om han får den i tid. Varan levereras och han har den i tid, han hämtar dock inte ut den direkt utan först efter några dagar, sen hör han av sig och vill ångra köpet. Så han skickar tillbaka den till oss, och nu kommer frågan; ska vi då återbetala honom 795kr + varans värde?
Jag anser personligen att en tjänst som är initierad och fullföljd, som tex. en frakttjänst omöjligen kan ersättas honom, då det dessutom är han själv som efterfrågat denna. Kan man inte göra en jämförelse med att om man hyr en hantverkare över internet och denna gör ett jobb hemma hos en, kan man då "ångra köpet" efter detta är genomfört?
|