FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Den mycket uppmärksammade webbplatsen www.famefucktory.com är nu till salu pga. diverse intressekonflikter bland ägarna.
Detta ingår i försäljningen: * 2 st. registrerade och välskötta bolag: - 1 Engelskt bolag ca. 3 år gammalt, engelsk auktoriserad revisor, HCBC bankkonto med internetdosa - 1 Svenskt aktiebolag, inlämnat bokslut som är godkänt av auktoriserad revisor, konto hos swedbank med internetdosa, f-skatt, teleabonnemang + 3 mobiltelefoner. * 1 st. rackserver 1U och 1 st. tornserver. * Domäner: - www.famefucktory.com (huvuddomän idag) - www.famefucktoryworld.com - www.famefucktoryasia.com - www.famefucktorygay.com - www.gayfucktory.com - www.famefucktory.se - www.famestriptease.com * Webbplatsen innehåller bland annat följande: - Både svensk och engelsk version av webbplatsen. - Webbplatsfunktioner såsom nyhetsbrevsprenumeration, "tipsa en kompis"-funktion, "lägga till webbplatsen i favoriter", anmälningsformulär mm. - Egenutvecklad community - Egenutvecklad chat i communtiyn - Kopplat, avancerat administrations-system som sköter allt som har med webbplatsen och communityn att göra. - Mailutskick- och massmedelandeutskickssfunktioner i adminsystemet - Egenutveclad filmstreamingskomponent för att visa streamad video på internet och som fungerar på alla plattformar. Vid intresse ges en fullständig guidning på systemet som är mycket komplext utformat. Communtiyn har idag över 2500 registrerade medlemmar och nyhetsbrevslistan innehåller över 2400 epostadresser (i april 2007). Pris: 400.000:- eller högstbjudande |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
för 400 flagg så vill jag ha med En extra bankdosa !
![]() Nää skämt åsido vart ligger VÄRDET i den här verksamheten? Grattis ett inlämnat bokslut som är godkänt! Vad omsätter verksamheten är väl det som är intressant och vad finns det för fasta kostnader Om den nu är "mycket uppmärksammad" så borde det finnas mer medlemmar mm. just my 2 cents! Peace! =) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är inte helt säker på att jag gillar konceptet, men om jag var intresserad av att köpa så skulle jag inte vilja köpa två bolag. Servrarna kanske är intressant men det är för dåligt med uppgifter på besökarna och intäkter som siten genererar.
2500 medlemmar efter en artikel i oktober i expressen? Antal besökare/mån och intäkter tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Den som inte ser potentialen i det här är heller inte en intressant köpare så det är ingen ide att lägga in spydiga kommentarer. En bolagskonstruktion med välskötta bolag i två länder är guld värd för många, en lösning som är nedlagd en bra bit över 1000 timmar i arbete för att utveckla (den största biten syns inte på sajten, det är det genomtänkta adminsystemet och en egenutvecklad streaminglösning för alla plattformar), så nog finns det stora värden i det hela. Jag kan lova att det inte finns många projekt som på ett enklare sättt kan få ett enormt mediautrymme. Vi har varit i ett flertal av dom största tidningarna utan att vi själva hade lyft ett finger och ALL annan media ringde som galningar efter det och vill ha exklusivitet, så får den som köper är det bara att lyfta luren så finns exponeringen med en gång. Tyvärr drog externa partners ut på tiden och levererade inte som det var tänkt och vi ägare började dra åt olika håll så det beslutades att säljas istället och vi vill hitta en köpare som tror på iden och kan utveckla den. /Fame |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
Finns ju inte ens en sökfunktion... Vart finns dessa 1000 timmar???
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
sökfunktion på sajten till vad?
I communityn finns det sökfunktion. På sajten behövs det inte just nu, men alla sidor för att presentera olika video och bilder finns klara men ej utlagda på sajten. Timmarna ligger till största delen på streaminglösningen och adminsystemet precis som jag skrivit ovan om du hade orkat läsa...... I texten ovan står det att intresserade kan få en guidad visning av allt så var vänlig att sluta kommentera sånt som är irrelevant om du inte är intresserad, som jag redan skrivit, det mesta ligger i bakgrunden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Jag kan skapa hundra sidor, säga att jag ska ha 100 papp för dom... Frågar folk vad det är som är så speciellt med dom kan jag alltid säga "Det mesta ligger i bakgrunden"... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
för 400k vill man ha trafik och ett "färdigt" kundunderlag
|
||