FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Citat:
http://www.webmasternetwork.se/f2t12531.html ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Detta var ju ingen överraskning precis.
Alla som kan läsa lagen visste redan om det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Sant. Bidplayer och de andra får skylla sig själva. Det är lotteri och inte omvänd auktion för i en omvänd auktion så ska ju det först lagda lägsta budet vinna. Så är det ju inte i det här fallet utan helt enkelt turen som avgör.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag måste säga att det är ett riktigt smart koncept som Bidplayer har kommit upp med, men det syns rätt tydligt att det är mer lotteri än auktion.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Ska inte lagen vara till för folket? Inte till för sno mer pengar av folket genom ha monopol på Svenska Spel?
Vissa lagar är till för brytas, och rätt många faktiskt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Sverige visar sig mer och mer som ett land där näringslivet inte är prioriterat. Att de inte förstår att detta kommer leda till att det till slut inte finns så många som bidrar till det systemet.
Nä, orka bry sig... ![]() Man kan bara fråga sig varför får staten äga saker som inte vi andra får göra? Detta är som för 2000 år sen i andra länder. Monopol är något som inte ryms i dagens samhälle. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Administratör
|
Är inte bidplayer numera en engelsk firma?
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
jo, det stod på idg att det var registrerat i England, men det brydde sig inte lotteriinspektionen om.
Men en liten fundering på statligt monopol... Om nu staten är alla, alltså det Svenska folket, och bolagen ägs av staten. Då är bolagen allas, och det är alltså så långt ifrån monopol man kan komma ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kan man på något sätt se att bidplayers auktionering går rätt till? Verkar lite halv skumt tycker jag, kanske för att det är nytt för mig. Vem vet.. inte jag iallafall =D
Någon som känner någon som "vunnit" något via bidplayer? mvh |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|