FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Vänd på det hela, jag skulle mer än gärna betala mer än svenska spel för att hjälpa missbrukare OM jag fick ha monopol precis som svenska spel har. Om det är enda argumentet för svenska spel och dess monopol, så varför just svenska spel och inte Haghjoo Spel AB? För det andra går det att öppna upp marknaden för andra aktörer, sätt in en högre moms på speltjänsterna och låt alla konkurrera, mellanskillnaden på momsen går till missbrukare. Svenska spel, apoteket och systembolaget gör miljardervinster, klart det finns de som gärna skulle konkurrera på liknande villkor. Finns 2 bolag som har rätt till att syssla med lotteri, svenska spel och sossarnas bolag. Dubbelmoral 2006. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag är inte godtrogen, men staten är lika mycket min som någon annans, till skillnad från Haghjoo Spel AB.
Staten är ingen grön hulk som vänder folks fickor för att köpa ögrupper utanför USA, det är vår gemensamma organisation. Staten lägger ut enorma summor i områden där det inte går att tjäna pengar, för att ge bra service till sitt folk. Det är klart att man då måste ta mer från andra områden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Såg just att expressen startat en lika dan auktion.
http://expressen.bidplayer.com/auction/410/thailand/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|