FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har ganska nyligen startat upp en hemsida som utvecklas i rask takt.
Till en början var jag skitnöjd med ONE.com men nu börjar jag bli riktigt besviken och irriterad på de eftersom att flertalet funktioner inte fungerar. Först var det SQLite och nu APC Caching. Jag har nu programmerat en funktion som kräver APC caching-funktionen i PHP. Vilken ONE.com självfallet inte stöjder. Är det någon här som vet om det finns något webbhotell som stödjer detta, utan att behöva köpa en VPS? Tack på förhand. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har provat eaccelerator, apc och xcache i större utsträckning och funnit xcache vara bättre generellt sett, men är det så att one.com inte har någon op-cache alls? Behöver det vara just apc?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag behöver en cachingfunktion eftersom att jag ska cache:a aktieinformation i 120sek och sedan uppdatera den igen. Uppskattar all möjlig hjälp, för VPS känns onödigt dyrt för min del. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Föreslår att du mailar till flera webbhotell och frågar vad som erbjuds. På så vis kan du själv välja det som verkar passa dig bäst.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Administratör
|
APC eller Xcache erbjuder nog de flesta som konfigurerad opcode cache. Däremot skulle det förvåna mig om någon glömt att stänga av manuella cachen eftersom en öppen sådan med hundratals kunder bara skulle innebära att man tävlade om minnet, eller det var så högt att burken börjar swappa ändå.
Behöver du en memory cache på en sajt som annars är lämpad att köras i en genomsnittlig delad hostingmiljö tror jag att du är lite fel ute med antingen teknikval eller hostingval.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Menar du att jag skulle behöva en VPS ? Finns det något annat sätt att anropa data från ett XML doc till PHP var 120e sekund och cacha med APC? Jag vill nämligen inte att varje besök på min sida ska räknas som ett anrop på XML-dokumentet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ja, fast det är ingen bra idé att som kund göra detta. Ämnar man köra sin sajt på delad hosting så bör man anpassa tekniken efter vad som är allmänt förekommande. Förr eller senare vill många byta webbhotell utan att behöva skriva om sin kod.
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
I princip alla svenska webbhotell är bättre än One.com kan tilläggas ![]()
![]() |
Svara |
|
|