FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ok, varför börjar då Clarence nämna memory cache, om det nu är så? Samt det är inte mitt fel att ingen annan erbjuder memcache. Jag har i väldigt många fall rekommenderat saker som de allra flesta webbhotell erbjuder, men då tolkas det inte som egenreklam.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Nykomling
|
dubbelpost*
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Nykomling
|
Okej, nu fick jag troligtvis positiva besked. Här följer min chatt-session med One.com. Läs den gärna och kommentera.
Fenar: Thank you for using One.com 24/7 Interactive Online Support. My name is Fenar. How may I assist you? you: Hi ! I am wondering if One.com supports any op-cache, for instance APC or xcache? Fenar: hello there Fenar: okay Fenar: Please hold on while I check. Fenar: May I know the domain name? you: www.xxxxx.se Fenar: yes, I can disable the xcache for your domain. you: What do you mean by disable it? Should'nt it be enabled if I want to use it? Fenar: if it remains enabled, then your php files are cached and if you make updates to it, the cache will only be dropped after a few minutes and not instantly you: Ah ok, the thing is that I want to update data from Yahoo API (stock information) every 120 second. Will this work with xcache disabled? I spoke with another person at One.com yesterday and they told me that you did not support APC or other caching "functions/modules". Fenar: unfortunately, APC (PHP) is not supported on our servers you: Ok, I am only familiar with APC so far. Could you tell me if xcache is a similar module/function to ACP? Will my problem get solved if I program the code correctly? Fenar: xcache is installed on our servers and is enabled by default. Fenar: however, it is only us who have the access to enable/disable it you: So if I want to use the cache like I mentioned earlier (updating the stock information every 120 second), you should disable or have it enabled for my domain? Fenar: that I am uncertain though. Fenar: It is best to check this with your module developer whether it requires xcache enabled or disabled for it to work you: ok, I will ask them, and then get back to you. Is there any additional fee for enabling/disabling it? Fenar: no, there are no fees for that Betyder detta att jag kan använda mig av en caching-funktion likt den jag har med APC just nu? Ska den vara disabled eller enabled tror ni? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Citat:
Att dessa "php accelerators" sedan har möjligheten att lagra värden i en minnes cache utöver detta kan man se som en extra feature. Att aktivera denna på ett webbhotell är väldigt problematiskt och är något som bör ses som en high end feature - några som vill sticka ut. Saken är den att för ditt användande har du inget som helst reellt behov av att använda en sådan funktion. Skulle du trots allt fortsatt vlilja göra det får du nog leta länge efter ett webbhotell som gör det och förmodligen får du då antingen ett mindre pålitligt eller dyrare webbhotell. Dessutom kommer det vara problematiskt att flytta om du inte är nöjd då det är mycket svårare att hitta alternativ. Detta utan att egentligen ha något behov från början.
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Men du ställer dig tveksam ändå? Jag är fortfarande tveksam. Vet du hur min kod måste se ut? Jag har lagt ett inlägg i "Serversidans teknologier". Vore väldigt tacksam om du har tid att kika på det om det bara är några små förändringar som behövs göras. Tack ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|