Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Är det kört om sidan straffas av Google?!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-01-29, 19:31 #1
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Standard Är det kört om sidan straffas av Google?!

Hej! Ehm.. Låt säga att jag "experimenterade" lite igår med diverse programvaror :P Från att ha legat på topp 6 så finns sidan inte längre inom topp 100... Fast sidan syns dock i resultatet om man söker på sidans namn, så den är inte helt borttagen.

Jag har uppenbart gjort en stor tabbe, men är det kört? Finns det något jag kan göra?

Rör sig om kanske 300 tillbakalänkar.

Och just det: Varje gång jag frågat så har folk svarat att länkar inte kan förstöra för någon i sökresultatet eftersom att konkurrenter skulle kunna missbruka det om det vore så. Men det är ju uppenbart att det har hänt mig!

Senast redigerad av Dakota den 2012-01-29 klockan 19:35
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-29, 19:52 #2
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Känns som lite info att gå på här om man ska kunna gissa... men om nya skräplänkar är orsaken, vilket du antagligen inte vet till 100. Så gör dig av med länkarna till en början? Går inte det så får du väl sitta lungt och vänta och se vad som händer. Ofta sker ju en sak på kort sikt och en annan på lite längre. Har du otur åker du väl ur helt. Har du tur så är det bara en tillfällig dipp. Har det påverkat organiska trafiken på på samma vis dvs mer än 10x mindre? det är ju den intressanta frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av Dakota Visa inlägg
Hej! Ehm.. Låt säga att jag "experimenterade" lite igår med diverse programvaror :P Från att ha legat på topp 6 så finns sidan inte längre inom topp 100... Fast sidan syns dock i resultatet om man söker på sidans namn, så den är inte helt borttagen.

Jag har uppenbart gjort en stor tabbe, men är det kört? Finns det något jag kan göra?

Rör sig om kanske 300 tillbakalänkar.

Och just det: Varje gång jag frågat så har folk svarat att länkar inte kan förstöra för någon i sökresultatet eftersom att konkurrenter skulle kunna missbruka det om det vore så. Men det är ju uppenbart att det har hänt mig!
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-29, 20:25 #3
Dakotas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Jo alltså det är klart jag har försökt leta reda på länkarna, men alla kommentarer blev inte godkända direkt utan under moderering (majoriteten verkar det som) + att programmet inte verkar hitta dem. Så det är inte så lätt.

Var helt klart ett stort misstag. Har vetat att man kan bli straffad, men visste inte att Google var så på hugget!
Oläst 2012-01-29, 21:39 #4
Skatedragon Skatedragon är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Skatedragon Skatedragon är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Är det en ny sida? Kanske blev för mycket misstänksamma länkar till sidan på samma gång och du åkte in i sandlådan av den anledningen..
Skatedragon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-30, 13:05 #5
Knös Knös är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2011
Knös Knös är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2011
Oroa dig inte över länkarna. Skit i och försöka ta bort dom, det kommer bara se ännu mer konstigt ut i Googles ögon, tänk logiskt.

Fortsätt istället med manuellt fint länkbygge med en jämn spridning. Det du absolut inte bör göra nu är att lägga av helt för då kan du säkra dig om att det är mindre chans du kommer tillbaka.

Med manuellt fint länkbygge syftar jag på det länkbygge du ägnade dig åt innan du testade ScrapeBox eller vad det nu må vara för programvara du använde dig av för att få skitlänkar.
Knös är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-30, 20:20 #6
Dakotas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Tack för svaren! Nu får jag verkligen hoppas att sidan återigen tar sig upp =/
Oläst 2012-02-02, 16:32 #7
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
Om du "pillade igår" med olika programvaror, kan jag lova dig att "rankingen idag" INTE har något med det att göra.

Att använda olika "programvaror" gör att det oftast (alltid) blir skitlänkar, på skitsidor, som tar bra längre att indexera än 1 dag ... tar oftast ett par veckor innan man kan se resultat, om några, från den typen av länkar

Så, det handlar nog om något annat ... dock för lite info för att kunna "pin pointa" vad problemet är då du gett väldigt lite info om siten ifråga
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-02, 20:04 #8
Dakotas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MrWize Visa inlägg
Om du "pillade igår" med olika programvaror, kan jag lova dig att "rankingen idag" INTE har något med det att göra.

Att använda olika "programvaror" gör att det oftast (alltid) blir skitlänkar, på skitsidor, som tar bra längre att indexera än 1 dag ... tar oftast ett par veckor innan man kan se resultat, om några, från den typen av länkar

Så, det handlar nog om något annat ... dock för lite info för att kunna "pin pointa" vad problemet är då du gett väldigt lite info om siten ifråga
Jag vill gärna tro dig, men jag är 99% säker på att det har något att göra med att jag använde Scrapebox dagen innan. Sidan hade innan dess _endast_ gått stadigt uppåt, men när jag använde SB så blev sidan dagen efter skickad till plats 99-100 och den ligger fortfarande där, så det måste vara det.

Du har säkert rätt i att Google indexerar länkar segt när man väl vill att de indexerar dem snabbt, men jag tycker att det låter helt realistiskt om Google faktiskt kunde märka spamlänkar och sådana försök rätt så direkt, jag menar varför skulle det inte gå
Oläst 2012-02-02, 23:09 #9
dampi dampi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2011
dampi dampi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2011
Du dansar troligtvist, 300 länkar är ingenting... Det hade varit en sak om det var 30K länkar.

Pingade du länkarna?

Ta absolut inte bort länkar lm du kan och iom att du snackar sb så kan du troligtvist det inte heller. Var smart när du använder verktygen gör lite i taget. Bloggkommentarer är inte vad det var en gång i tiden. Vad du bör göra nu är att bygga manuella länkar via forum (signaturer) samt även göra lite social bookmarkigs, du lär dyka tillbaka starkare snart, förutsatt att du inte gjort något riktigt dumt som att använda cloaking eller annat på din site.
dampi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-03, 14:04 #10
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
ScapreBox för att skapa nya backlinks i hopp om bättre rankning? Jo visst, det fungerar. Men varför smutsa ner nätet med massa rent utav sagt skitlänkar som pekar tillbaka på din sajt? Finns ärligare metoder att köra med för att lyckas ranka sajter, om du inte visste det fram tills nu.

Men alla har olika metoder!
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017