FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
ScapreBox för att skapa nya backlinks i hopp om bättre rankning? Jo visst, det fungerar. Men varför smutsa ner nätet med massa rent utav sagt skitlänkar som pekar tillbaka på din sajt? Finns ärligare metoder att köra med för att lyckas ranka sajter, om du inte visste det fram tills nu.
Men alla har olika metoder! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Tror knappast att det har med ScrapeBox att göra, om du fick in 300 länkar via ScrapeBox och sidan dagen efter dalade i ranking är jag rätt säker på att det inte är länkarna som är felet, snarare att sidan är ny och då är det naturligt att den hoppar i rankingen, eller att det är något annat som gjort att sidan plötsligt droppar. Svårt att säga utan att veta vilken sajt det rör sig om etc.
Rent generellt tycker jag dock att folk stressar upp sig lite för fort. Vi jobbade med en sajt för något år sedan som då var nystartad, på några veckor hoppade vi upp på top 10 för att sedan rasa ner till typ plats 30-40-50 eller liknande. Ett par veckor senare var vi tillbaka i top 10 och har sedan dess stadigt klättrat, PR gick från 0 till 4 vid senaste PR-uppdateringen och dess DA etc fortsätter också att öka. Visserligen använde vi oss inte av ScrapeBox eller liknande metoder, utan har kört på kvalitativt länkbygge från dag 1, men att en nystartad sida hoppar är fullt naturligt och behöver inte ha något att göra med suspekta länkar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Då får jag hoppas på det bästa! Det var en relativt ny hemsida, då den gamla blev 301:redirected till denna. Det måste i så fall, som någon skrev, ha skett ett ganska märkligt sammanträffande, men jag antar att allt är möjligt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Testa att ta bort redirecten så kan det potentiellt lösa sig inom 2 veckor baserat på hur ofta du crawlas av sökrobotarna |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kan ju dela med mig att det inte behver vara kört om man blir straffad. hade en sajt som låg topp 6 i minst ett år, sedan efter hårt länkande så ramla jag ner till typ plats 300 eller något.
Det jag gjorde var att ändra meta-data, title mm. det tog en vecka så fick jag vara med i leken igen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|