FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Har kontaktat en som ville ha ett jobb utfört. Fick tillbaka det mail. Vad tycker ni att man skall ta ungefär. Han säger att han har en tajt budget och jag tycker att detta låter ganska mycket, alltså det är ganska mycket att göra. Mailet är lite blurrigt och jag förstår inte precis allting, men vad tycker ni att man skall ta? Jag är privatperson och student om det har en betydelse. Skulle vilja ha en auktion sida där användaren skapar ett konto och kan utnjytta olika kampanjer ( afflite -program ) genom att utföra erbjudande eller klicka på länkar och erhålla poäng till sitt konto , Jag vill ha sidan så att var 6 timme så loggar jag in och ser vad en viss medlem har utfört för erbjudande och därefter lägger jag de viss antal poängen som kampanjen ger ( Jag bestämmer själv hur mycket den skall ge ) Därefter så kan användaren lägga sina poäng på en viss intressant auktion som finns uppe . Medlemmen skall lägga den närmst högsta unika poäng budet , tex. En iPhone ligger uppe som startar på 1000 poäng , medlemmen skall pricka in tex 994 som är den unika högsta poäng budet . 1 poäng på användarens konto = 1 poäng bud där denna kan lägga siffra mellan 1-1000 Sen är det inte mer med det , Jag skall kunna se mina medlemmar å deras konto uppgifter , kunna radera dem , Lägga upp auktionerna med bild och skriva hur mycket poäng dessa börjar på , Info sida , Gamla vinnare och nyheter sida , När kunden skall bli medlem skall denna ange adress , postnr , post ort , namn , efternamn mm , och godkänna villkoren . efter medlemskap skickas en mail ut till användaren som aktiverar sitt konto och kan börja samla poäng och vinna exklusiva priser . Jag ska dessutom kunna ändra texterna på sidan osv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Finns mängder av färdiga script för just detta på nätet. En kund till mig begärde likadant och jag var ärlig och sa att jag kommer använda ett färdigt script som jag sen anpassar för han/henne. Det är ett stort jobb att göra det från grunden, så köp istället eller ladda ner gratis och ta en bra peng.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Konstigt. Har googlat som en dåre förut när ja behövde samma sak.
Men vad skall jag ta. Vad handlar det om? 6000? 12000? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tycker det låter som en ganska omfattande jobb. Fundera på hur många timmar du tror att det kommer att ta. Lägg till hälften till för missuppfattningar och justeringar och ta sedan en rimlig timkostnad. Som student får du väl ha en inkomst upp till 18.000:. utan att behöva betala skatt... hamnar detta på mer än det. Vilket det borde göra så skall du ta med i beräkningen att du skall betala skatt också. Finns fina tjänster för detta så behöver du inte registrera dig för f-skatt själv.
Dock är mitt råd att du skriver ner attans utförligt vad det är du skall göra som du uppfattar det, får tillbaka skriftligen och godkänt innan du gör något. Gärna att du får 50% betalt när uppdraget startar. Var försiktig, jag hade haft både en och två invändningar för att ta ett sådant här jobb. Känns inte som om det är riktigt seriöst. Tidsaspekten är också något du kan ta i beaktande, är du student och vill sitta och pyssla med detta på kvällar och helger och det får ta ett halvår så kanske du kan vara lite generösare i prissättningen än om kunden vill ha fram denna på en månad. Vad jag hade tagit. Mellan tummen och pekfingret 25k kanske utan att ha satt mig in alltför detaljerat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Räkna ut antal timmar du uppskattar att det tar. Sätt ett rimligt timpris (800-1200 ca) så har du ett prisförslag. Visst, kunden har liten budget och du kanske behöver jobbet, men ge lite rabatt i såfall.
Jag hade uppskattat det till minst 35-40K. Senast redigerad av StefanW den 2011-10-13 klockan 13:12 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Oj, har aldrig varit uppe i såna summor. Brukar ta 5-6000 för sånt här.
visserligen studerar jag till systemutvecklare men det har väl inget med det att göra? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
När du har betalat 40-45% i skatt så har du inte ens pengar till hyran kvar...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Som andra säger, hur många timmar tror du att det tar sen multiplicerar du med din timkostnad.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tycker 30 000 kr låter billigt för det där. Jag har svårt att tro att du kodar det från grunden utan att lägga en månads jobb på det med en så pass dålig spec
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|