FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vet att frågan varit uppe innan men kan inte hitta det.
Vi som företag har en kund som hävdar att han/hon inte mottagit vår leverans som skickats som brev genom posten. I normalfallet så skickar vi direkt en ny produkt men har i detta fall stark anledning att tro att kunden talar osanning. Kunden har direkt krävt utan någon dialog med oss att vi ska återbetala summan eller skicka en ny produkt annars så görs en polisanmälan. I våra köpvillkor har vi klargjort tydligt att produkter skickas med posten som vanligt brev och vi inte tar något ansvar för postens hantering. Här står också att vi kan erbjuda andra leveransmetoder ifall kunden önskar garanti att produkten kommer fram. Hur ska vi ställa oss till kundens begäran? Vem är ansvarig för produkten efter den är inlämnad till posten? Räcker vår friskrivning i köpvillkoren eller finns det något i distans- och konsumentköplagen som ger kunden rätt ändå? Vi vill inte vara tillmötesgående med kunden på något sätt. |
||
![]() |
![]() |
|
|