FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej.
Jag har en sida som omsatter mellan 200.000-210.000:-/manaden och har inte tagit ut lon fran den har sidan sedan jag kopte den. Inkomsterna har gatt till privat sparande istallet. Eftersom bolaget ar registrerat i Sverige och drivs ifran Sverige sa skulle jag vilja veta foljande efter det jag har beskrivit. Sidan har en kostnad och det ar en server som kostar mig 3.200:-/man, utover detta inga utgifter for webbsidan da jag driver den fran min bostad och min privata dator. Nu avrundar jag for att underlatta utrakningen. 200.000 (omsattning per manad) - 3.200 (server) = 196.800:- Hur mycket kan tva personer ta ut i lon av detta? Jag har raknat som sa och ni far garna ratta mig om jag har fel, for det ar tanken ![]() 196.800 x 0.60% (sociala avgifter, forsakringar m.m) = 118.080:- 118.080 / 2 = 59.040:- Ar det ratt raknat att vi kan ta ut 59.040:-/manden bada tva nar sociala avgifter och forsakringar ar betalda? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Varför räknar du med 0,60%? Det ser ju inte ut som att det är det du räknar med heller.
Vad är det för försäkring? Man räknar normalt med cirka 150% av bruttolönen i lönekostnad. Säg att ni vill ha 60 000 kr var i bruttolön. Det innebär en lönekostnad på cirka 90 000 kr per person och ni får ut cirka 37 000 kr per person i nettolön.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
De sociala avgifterna. Jag har last att man drar bort 50% direkt och nar det ar avdraget sa visar det vad lonen blir i rena pengar. Man kan betala mer an 50% om man vill avsatta mer till pension eller liknande.
Men om vi har en omsattning pa runt 200.000:-/manaden och minus 3.200:- for server. Vad kan vi ta ut i netto i lon nar alla sociala forsakringar ar betalada, arbetsgivaravgiften, pension m.m? Kanske har raknat helt fel ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Edit: Ar vi tre anstallda sa far var och en 33.360:-/manaden, netto i lon. Korrekt? Senast redigerad av Doctor.Data den 2011-01-18 klockan 13:20 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Meddelande raderat
Senast redigerad av kippex den 2011-01-23 klockan 17:57 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
kippex.
Sjalvklart ska vi inte betala ut sa hoga loner ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Meddelande raderat
Senast redigerad av kippex den 2011-01-23 klockan 18:02 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Men da vet jag hur man raknar ut lonen i alla fall, tack for hjalpen! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Meddelande raderat
Senast redigerad av kippex den 2011-01-23 klockan 17:57 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tog i lite i overkant nar jag raknat pa 60% men det ar val battre det an att ligga och snudda pa gransen och den anstallde fa kvarskatt pa lonen?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|