FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det jag reagerade på var att du skrev 0,60% och inte 60%
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
En anstalld har vi redan klart for oss. Han ar 28, fyller 29 i ar och kommer att borja sa snart allt ar klart och enbart jobba med programmering. Sen kommer vi att anstalla en designer ocksa. Sa vi blir totalt tre anstallda (inkl. mig) nar allt ar klart och alla tre kommer arbeta pa heltid.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nu ar jag tillbaka igen med en ny fraga.
Om lonerna ser ut som sahar raknat i brutto sa innebar det att vi ska ut med 79.000:-/manaden, ar dessa 79.000:-/manaden som jag har raknat fram exkl. eller inkl. arbetsgivaravgift, skatt, pension, semester och forsakringar? xx 13.000:-/manaden xx 22.000:-/manaden xx 22.000:-/manaden xx 22.000:-/manaden |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Meddelande raderat
Senast redigerad av kippex den 2011-01-23 klockan 17:57 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
kippex: Ska man verkligen lägga på 12% för semesterersättning när man anställer någon på heltid?
Hur gör man då när de tar ut sin semester? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Meddelande raderat
Senast redigerad av kippex den 2011-01-23 klockan 17:57 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Om jag har raknat ratt med tre anstallda och med en bruttolon pa 22.000:-/mananden for varje anstalld sa blir det foljande:
(66.000kr (bruttolöner) * 1,12(semesterersättning) * 1,3142 (sociala avgifter) = 97.145:-/manaden som ska utbetalas i loner Vi kommer att kora 08.00-16.00, Mandag till Fredag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Meddelande raderat
Senast redigerad av kippex den 2011-01-23 klockan 17:58 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har suttit under dagen och raknat pa ett "ungefar" pa inkomster och utgifter och jag vill att ni sager till om jag har raknat ratt.
Omsattning per manad 210.000 - Serveravgift 3.200:-/manaden. - Lan 50.000:-/manaden - Lokalhyra 5.000:-/manaden - Bredband 300:-/manaden - Forsakringar 1000:-/manaden - Telefon 1.000:-/manaden - Loner 116.280:-/manaden = 177.500:- 177.500 (resultat av intakter minus utgifter) – 116.280 (lonekostnader) = Kvar varje manad 61.220:- efter att lonerna ar betalda. 79.000:- (bruttloner) x 1.12 (semesterersattning) x 1,3142 (sociala avgifter) = 116.280:- |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Heltidsanställd personal har normalt semester och är ledig. Då betalar man ut semesterersättning. Hur man väljer att se på semesterersättningen varierar. I normalfallet betalar du inte ut den ersättningen annat än när den anställde faktiskt har semester.
Doctor.Data: Jag tror det skulle vara en riktigt bra investering att köpa boken "Löner & PA" från blinfo.se. Bruttolönesumman är 79 000 kr. Från den ska du dra preliminärskatt för varje löntagare enligt de enskilda individernas olika skattetabeller. På bruttolönesumman ska du betala arbetsgivaravgift 31,42%. Det blir alltså 103 821,80 kr i månaden.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|