Kom ihåg mig?

Frågor inför köp av nätverksskrivare

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-08-25, 02:18 #1
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Standard Frågor inför köp av nätverksskrivare

Vi behöver en nätverksskrivare till kontoret. Vi gör ca 50-100 utskrifter om dagen, varav 90 % är svartvita kvitton och fakturor till kunder i A4-storlek. Skrivaren bör därför ha minst två magasin för papper. Duplex och färg är ett plus, men inte nödvändigt. Huvudsaken är att skrivaren är ekonomisk i svartvita utskrifter.

Skrivaren ska stå i annat rum än den trådlösa routern. När jag tittar på kontorsskrivare så verkar många ha stöd för nätverk, men det verkar som om de flesta måste kopplas in med sladd till routern för att fungera i nätverket. Men det jag behöver är alltså en skrivare som kan delas i nätverket, utan att kopplas med sladd till routern. En dator finns dock i samma rum som där skrivaren ska stå (om det nu skulle underlätta av någon anledning). Eftersom utbudet på trådlösa nätverksskrivare verkar vara så magert och utbudet av vanliga nätverksskrivare verkar vara så stort, så misstänker jag att jag har missat något. Det kanske går att dela ut en vanlig nätverksskrivare i ett trådlöst nätverk bara genom att ansluta den till valfri dator i nätverket?

Någon som har tips? Jag hatar att köpa elektronik och prylar. Som framgår av min kravspec så vet jag inte ens vad det jag letar efter.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017