Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Obetalda fakturor på Tradedoubler

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-05-11, 15:06 #1
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004

Jag har en öppen fråga till TradeDoubler.

Tonerbutiken ligger med obetalda fakturor som förfallit i feb, mars, april.
Flygcentrum/Flygvaruhuset har obetalda fakturor som förfallit i mars och april.
Finns säkert andra program som jag inte är med i där betalningen också är ordentligt sen.

Hur kommer det sig att företagen kan skita i att betala fakturor i 3 månader utan att några som helst synliga åtgärder vidas?
Jag har förståelse för att företag kan vara sena med enstaka fakturor då och då, själv är man väl inte heller en ängel, men när det börjat gå 2-3 månader så undrar man varför företagen får ligga kvar på TD. Det är vi affiliates som blir hårdast drabbade av detta. Inte nog med att betalningsprocessen är utdragen redan som det är nu, nu ska man även vänta 2-3 månader extra på företagen gör rätt för sig.

Ta tonerbutiken som exempel, försäljningen genererad i jan, fakturerat för betalning till sista feb. Skulle ha varit hos affiliates i mitten på mars. Fakturan är inte betald idag vilket troligen innebär att det inte blir en utbetalning för detta nästa vecka, alltså tidigast mitten på juni. Är det rimligt att man som affiliate ska vänta ett halvår på sina pengar?

Tacksam för svar...

PS. Inga föreläsningar om förbetalda program tack, utan jag vill veta vilka åtgärder som kommer vidtas för de som inte betalar.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-11, 15:38 #2
grazzy grazzy är inte uppkopplad

Steg 1 är väl att upprätta en svart lista över affiliateprogram som inte betalar här på WN tex.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-11, 15:52 #3

Jag tror tyvärr inte en svart lista får så stor genomslagskraft. Jag tror att åtgärderna måste sättas in hos TD. Ett pausat program skulle garanterat få fart på betalningsviljan för vissa program.
Oläst 2005-05-11, 16:09 #4

Jo, jag tänkte väl mer den svarta listan som påtryckningsmedel mot just TD... inte så bra publictet för dem att det ens finns en sådan lista.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-12, 17:19 #5
TradeDoubler Support TradeDoubler Support är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2005
TradeDoubler Support TradeDoubler Support är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2005
Hej,

Tack för din påminnelse! Trots att vi bevakar detta noggrant visar det dig nu att det har brustigt i våra rutiner. Normalt skickas fakturan till Inkasso en månad efter betalningen är förfallen och i samband med detta stängs även programmet ner.

Att programmen inte betalar i tid drabbar oss lika mycket som de drabbar våra annonsplatser då vår betalningsmodell ser ut som den gör. Som konsekvens av din kritik kommer vi nu att förkorta processen och även vara mer noggran i uppföljningen.

Även om du redan känner till detta vill jag understryka att vi är mitt uppe i en process där vi övergår från vanlig fakturering av våra kunder till just förbetalning. Projektet är mycket omfattande och tar därför tid, men vi arbetar på det och räknar med att merparten av våra kunder har övergåttt till förbetalningsprogram under hösten. Kravet på samtliga nya kunder som läggs upp är att vara ”prepayment”. Anledningen till att vi genomför förändringen är just att affiliates ska få betalt snabbare, och när det är gjort kommer problem som du nämner inte att uppstå.

Mvh Anna
TradeDoubler
Support
TradeDoubler Support är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-12, 21:55 #6
Eclipse Eclipse är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
Eclipse Eclipse är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
Tack för ett svar av en person som är insatt i verksamheten!

Jag har google idag men letar efter alternativ.

Det är bäst för mig att vänta till hösten med andra ord?
Eclipse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-18, 18:35 #7

Hej Anna!

En vecka ha gått och inga pengar från Tonerbutiken, inga pengar från Flygcentrum och inga pengar från Flygvaruhuset...

Och det värsta av allt är att alla program är fortfarande aktiva!

Känns fel att man ska bojkotta dessa program själv för det känns som om jag själv förlorar mest på det, men det finns tydligen ingen annan utväg.
Oläst 2005-05-18, 20:37 #8
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Originally posted by robertsson@May 18 2005, 17:35
Hej Anna
En vecka ha gått och inga pengar från Tonerbutiken, inga pengar från Flygcentrum och inga pengar från Flygvaruhuset...
Och det värsta av allt är att alla program är fortfarande aktiva
Känns fel att man ska bojkotta dessa program själv för det känns som om jag själv förlorar mest på det, men det finns tydligen ingen annan utväg.

Flygvaruhuset / Fygcentrum är det väl samma företag som ligger bakom om jag inte minns fel.

Själv har gjort om ett par sidor där jag har tryckt rätt hårt på Flygvaruhuset tidigare, vilket är tråkigt för jag har haft en bra utdelning men om dom inte kan betala sina fakturor i tid så vll man inte supporta dom längre.

Känns tråkigt när man har genererat försäljning åt dom på 200-300kkr/mån och dom inte gör rätt för sig.

Men det råder ju inte brist på andra resesäljare så det är väl bara att byta

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-18, 21:51 #9

Jodå, flygcentrum och flygvaruhuset är samma företag. Hade det varit nått annat reseföretag hade jag dumpat dom direkt med flygcentrum konverterar ganska bra.

Men man får ta sig tid och rensa bort dom. Om dom tappar nån mille i försäljning per månad så blir det kanske lite liv i luckan...
Oläst 2005-05-18, 23:14 #10
matovin matovin är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2005
matovin matovin är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2005
Hej,
En dum fråga från en nybörjare, genererar ni flera hundra tusen via Tradedoubler per månad? Om så kan ni inte dela med er lite av er erfarenhet. Kanske fel tråd men skicka mig gärna i rätt riktning - kör ni keywords eller länkar ni bara till affiliate programmen.

I min okunnighet så trodde jag att man bara tjänade några tusenlappar som bäst...

Man lär sig något nytt varje dag.
matovin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017