FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Nu har vi den 16:e juni, och vad jag kan se är inga nya betalada fakturor registrerade (inte för de program vi kör i alla fall). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Hoppas bara att dom betalar alla gamla fakturor så det hinner komma med i utbetalningen 20/6. //Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Nykomling
|
Liten uppföljning ang. Tonerbutikens obetalada fakturor på TradeDoubler.
TD skrev tidigare i tråden att det brustit i deras rutiner när det gällde Tonerbutiken. Tonerbutiken har nu gått i konkurs (vilket inte var oväntat) och TD meddelar att man bestämt sig för att själva betala den innestående provisionen till de aff. som haft flera avslut (antar jag) till Tonerbutiken. Bra gjort TD! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Även jag får ersättning från TD för TonerButikens fakturor. Stort plus i kanten till TD för detta!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag med, det får dom en fjäder i hatten för.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En tanke inför framtiden.
Tradedoubler borde agera snabbare mot de som inte betalar så slipper TD och affiliates drabbas ekonomiskt i onödigt stor utsträckning. Jag tycker att om fakturan är obetald efter 30 dagar så måste programmet släckas ner. TD har sagt tidigare att man ska agera hårdare så man får hoppas att TD håller löftet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Då kan jag också passa på att lägga till ett par program där fakturan gått ut och det handlar om ett en liten slant...
Boxman Brafilm Svenskaspel Åsiktstorget Tradera Fyfyfyf! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej igen,
Här kommer förklaring på läget med de företag som Blue-Eye nämner: Boxman Vi är medvetna om detta och har kontaktat dem för en tid sedan, fakturan borde vara betald inom kort. Brafilm Brafilm har gått över till prepayment och deras faktura förfaller idag (01-07-05). Detta är inget att oroa sig över då Brafilm har bra betalningshistorik i övrigt. Svenskaspel Denna faktura förföll också idag. Samma sak här som med Brafilm, Svenska Spel är generellt noga med tiderna så den fakturan blir sannolikt betalad inom kort. Åsiktstorget Se SvenskaSpel, samma situation här. Tradera Jag kan inte hitta någon faktura från Tradera som ej är betalad. Har du fakturanummer så skall jag kolla upp detta närmare. Annars är det mycket bra feedback ni kommer med, tveka inte att fortsätta med det! Mvh Calle TradeDoubler |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag skrev i maj här på WN om en faktura som var obetald vars förfallodatum var sista mars, så kan jag nämna att trots att jag direkt efteråt blev kontaktad av Carl Richter på Tradedoubler och där han i mailet lovade att jag skulle ha pengarna inom 6 veckor (alltså senast 2005-07-14), så har inga pengar dykt upp.
Jag anser att vi som affiliates har rätt till de påminnelseavgifter och dröjsmålsräntor som tillkommer vid försenade betalningar, det är ju trots allt vi som drabbas. Tradedoubler har ju fått sina pengar via deras månadsavgifter, serviceavgifter samt exponeringsavgifter. Man kan inte slå på stora tumman och säga "Titta vad vi är bra och se hur mycket pengar vi tjänar" och sedan skita i alla dom som faktiskt ser till att deras system har kunder, alla svenska webmasters. Är det någon som vet om detta är ett problem även i andra länder där Tradedoubler agerar? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|