Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Obetalda fakturor på Tradedoubler

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-05-18, 23:16 #11
mellow mellow är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2003
mellow mellow är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2003
matovin : Jag antar att de menade att de genererar ordrar för företagen för ganska stora summor, den summan som man får när man säljer företagets produkter eller tjänster brukar dock bara ligga på några procent av det totala ordervärdet eller en fast summa som är betydligt lägre.
mellow är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-18, 23:40 #12
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004

Citat:
Originally posted by matovin@May 18 2005, 23:14
Hej,
En dum fråga från en nybörjare, genererar ni flera hundra tusen via Tradedoubler per månad? Om så kan ni inte dela med er lite av er erfarenhet. Kanske fel tråd men skicka mig gärna i rätt riktning - kör ni keywords eller länkar ni bara till affiliate programmen.
I min okunnighet så trodde jag att man bara tjänade några tusenlappar som bäst...
Man lär sig något nytt varje dag.
Precis som mellow sa så får man provision på försäljningen. Om man säljer resor för 100.000 får man knappast 100.000 kr provision utan det kanske blir nån tusenlapp.

Däremot finns det inga begränsningar hur mycket man kan tjäna på TD så visst kan man dra ut 6-siffriga belopp i provision, om man har en bra sida vill säga :)
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-07, 12:25 #13

Citat:
Originally posted by TradeDoubler Support@May 12 2005, 17:19
Hej,
Tack för din påminnelse Trots att vi bevakar detta noggrant visar det dig nu att det har brustigt i våra rutiner. Normalt skickas fakturan till Inkasso en månad efter betalningen är förfallen och i samband med detta stängs även programmet ner.
Att programmen inte betalar i tid drabbar oss lika mycket som de drabbar våra annonsplatser då vår betalningsmodell ser ut som den gör. Som konsekvens av din kritik kommer vi nu att förkorta processen och även vara mer noggran i uppföljningen.
Även om du redan känner till detta vill jag understryka att vi är mitt uppe i en process där vi övergår från vanlig fakturering av våra kunder till just förbetalning. Projektet är mycket omfattande och tar därför tid, men vi arbetar på det och räknar med att merparten av våra kunder har övergåttt till förbetalningsprogram under hösten. Kravet på samtliga nya kunder som läggs upp är att vara ”prepayment”. Anledningen till att vi genomför förändringen är just att affiliates ska få betalt snabbare, och när det är gjort kommer problem som du nämner inte att uppstå.
Mvh Anna
TradeDoubler
Support
Hej Tradedoubler!

Idag har vi den 7:e juni och en mängd fakturor från månadsskiftet är obetalda. Jag och andra affiliates hoppas att ni agerar i tid så att dessa betalas innan den 20:e juni när det är dags för utbetalning?

Hur går det med indrivningen av Tonerbutikens fakturor, kan man se fram emot några pengar eller ska man anse pengarna förlorade?
Oläst 2005-06-07, 13:31 #14
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Originally posted by robertsson@Jun 7 2005, 11:25

Hej Tradedoubler
Idag har vi den 7:e juni och en mängd fakturor från månadsskiftet är obetalda. Jag och andra affiliates hoppas att ni agerar i tid så att dessa betalas innan den 20:e juni när det är dags för utbetalning?
Hur går det med indrivningen av Tonerbutikens fakturor, kan man se fram emot några pengar eller ska man anse pengarna förlorade?
Jag håller med, hoppas TD gör något åt problemen som enligt mig bara blir värre och värre. Jag har fakturor från Flygvaruhuset som förföll 05.03.31 som jag inte har fått betalt för än. När är det dags att att ta tag i hårdhandskarna och stänga deras program om dom inte skärper sig? Visst att man kan slarva med fakturorna och vara sen ibland, men att måndag efter månad strunta i att betala dom är ju helt oacceptabelt!

Edit: Tycker även att en del av dom eventuella påminnelseavgifter / ränteavgifter som TD tar av ut av sina kunder ska tillfalla oss affiliates, det är lagom kul att ha XXXXX kr som ligger i "I rätt utbetalningsperiod men ej betalda fakturor av företaget" i flera månader utan att få någon kompensation för väntetiden när/om pengarna väl kommer.

Låt företag som slarvar med fakturorna vara tvugna att gå över till att förbetala eller stäng ner dom!

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-07, 14:41 #15
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Jag har en från CDON och datumet är 2000-03-16 beloppet är lågt men en sån faktura borde vara betald efter 5 år tycker man.
Än har jag inte fått den åtgärdad trots att jag mailat Tradedoubler supporten flera gånger.

Rätt störande att se den och ett gäng andra som ligger från början av året.
Oläst 2005-06-07, 15:14 #16

Jag har oxå fakturor från Flygvaruhuset/Flygcentrum som ligger kvar från mars. Jag har i ett mail från TD fått besked att detta beror på att FV/FC håller på att gå över till förbetalning. Det är väl i och för sig positivt inför framtiden, men jag förstår inte varför man inte kan betala sina fakturor för det? För övrigt var det 3 veckor sedan jag fick detta mail från TD och till synes har ingenting hänt.
Oläst 2005-06-09, 08:37 #17

Hej Tradedoubler!

Idag har vi 9:e juni. Inga nya betalade fakturor har registrerats. Vi är många som vill ha besked vad ni gör för att driva in dessa fakturor!
Oläst 2005-06-09, 10:06 #18
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Visst att man kan slarva med fakturorna och vara sen ibland, men att måndag efter månad strunta i att betala dom är ju helt oacceptabelt!
Det är aldrig acceptabelt av ett företag som ska ialla fall utåt vara seriöst att slarva med fakturor.

Citat:
Edit: Tycker även att en del av dom eventuella påminnelseavgifter / ränteavgifter som TD tar av ut av sina kunder ska tillfalla oss affiliates, det är lagom kul att ha XXXXX kr som ligger i "I rätt utbetalningsperiod men ej betalda fakturor av företaget" i flera månader utan att få någon kompensation för väntetiden när/om pengarna väl kommer.
Jag vill inte påstå att det är ovanligt att företag gör på detta viset för att dra in lite mer pengar och jag säger inte att TD gör det med vilja men att det förekommer i allt större utsträckning. Tror inte vi kommer att få ta del av påminnelseavgifter / ränteavgifter om det inte står i avtalet. Men om TD vill framstå som seriös i fortsättningen så skulle de erbjuda alla affiliates tills alla problem är lösta. Annars tror jag tyvärr att de kommer att tappa en hel del befintliga samt kommande kunder som oss tex..

Citat:
Låt företag som slarvar med fakturorna vara tvugna att gå över till att förbetala eller stäng ner dom!
Amen! Men högst osannolikt idag.

Just my 0.2

/ Tomas
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-09, 12:45 #19
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2004
Robert Robert är inte uppkopplad
Roberts avatar

Reg.datum: Jan 2004
När man läser om förbetalningsprogramen så står det som första punkt: "* Det säkerställer att du får din ersättning utbetalad."

..vilket i mina ögon är en bekännelse att problem existerar med utbetalningar.
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-14, 19:08 #20
Johan Elwin Johan Elwin är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: Jun 2005
Johan Elwin Johan Elwin är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: Jun 2005
Hej vänner,

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det inträffade. Pga av omstrukturering inom bolaget har arbetstrycket varit stort på vår ekonomiavdelning. Betalningarna har av någon anledning ej kommit som de skall till Tradedoubler. Svenska Resegruppens ekonomi är stark. Jag anser även personligen att detta är helt oacceptabelt. Från och med denna månad skall vi g över till en pre-payment lösning så vi i framtiden slipper denna typ av problem.

Jag hoppas att ni accepterar detta och ber å bolagets vägnar än en gång så mycket om ursäkt. Om ni har frågor får ni gärna kontakta mig direkt på [email protected]. Maila mig gärna om idéer på någon kampanj vi skulle kunna genomföra för att gottgöra er.

Mvh
Johan Elwin
Johan Elwin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017