FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En person jag känner håller på att utveckla en system som han säljer in till företag (efter ett antal förfrågningar hos han) och nu vill han ha ett skydd så att man inte kan sälja/ge bort systemet till en kompis eller liknande.
Några förslag på hur man skall lösa det hela? Med tanke på att man säljer källkoden så kan ju vem som helst pilla bort skyddet och det gör det hela värdelöst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Mest popluära är:
www.ioncube.com (hyfsat pris om man tjänar pengar på sin kod...) www.zend.com (ej billigt) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Citat:
Vill helst slippa att ha krav på att viss programvara skall finnas på servern. Isåfall hade jag kunnat använda mmCache istället |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Ja, då känner jag inte någon lösning. Det finns ingen annan lösning tror jag. Dessutom hur svårt är det för kunder att installera en mjukvara på servern? Är det så svårt så kan ju din vän erbjuda den tjänsten gratis. Kan ju inte ta många minuter att installera det och är det gratis så tror jag inte kunden bryr sig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Om jag "omkodar" filerna med mmCache och sedan hotellet kör med Zend Optimizer eller något annat. Naah, slutar med att kunden går till någon annan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Du kan juh tex lägga in nån liten "fuling" som skickar nån liten signal till din server. Då ser du var programmet används.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Vad har du emot zend (förutom priset)?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Lägg in lite räknarkod (statcounter el likn) så ser du om skriptet körs från annan plats. Hjälper också bara så länge koden inte rensas. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|