Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

PHP Lösning

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-02-23, 09:39 #11
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Som jag ser det:

Alternativ 1 - ge dem källkoden - skit i resten
Är ditt script verkligen så revolutionerande att det verkligen innehåller något nydanande du inte vill att någon skall kopiera? jag tvivlar. Om du iskallt räknar med att kunden ger koden vidare - ska du då verkligen göra affär med just den kunden?
Elelr varför inte prissätta produkten så att du antingen får igen det du förlorar på att någon ger bort koden eller så lågt så att man lika gärna kan betala för det.

Alternativ 2 - Leverera ingen källkod.
Om du inte vill leverera källkod så välj en lösning som mjliggör detta. Kräv viss miljö av kunden. Vill de verkligen ha just din produkt så spelar det ju ingen roll...

Alternativ 3 - Hosta produkten
Om kunden inte kan/vill installera programmet enligt alternativ 2 får han väl köpa tjänsten från er istället. Jag har svårt att se att tjänsten verkligen fysiskt måste snurra på samma server som kunden har...

Är det verkligen så hemskt om ditt script sprids lite extra? Det är väl jättebra reklam? Och företag som är så oseriösa att de skulle sno din källkod och ge den vidare kommer ju ändå lura dig på ett elelr annat sätt förr eller senare så skit i dem.

Man ska inte vara korkad, men man behöver inte heller vara paranoid när det gäller att skydda sin programvara.
eg0master är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017