FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Surftown har ju fri trafik. Men det finns väl alltid en gräns antar jag. Hur många besökare tror ni surftown skulle tillåta per månad innan de stängde ner ens sida? Eller hur många Gb kanske är det som är viktigast.. Funderar nämligen på att köpa in rätt mycket skräptrafik, men jag vill ju inte riskera att mitt konto stängs.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Har till och med varit med om en gång att dataöverföringen / månad var nere på 4gb/mån... sen efter de 4gb tog ett ett HÖGT pris för varje gb man rullade över. Detta informerade dom inte om. Eller jo, det gjorde som säkert någonstans men inte så att någon skulle uppfatta det. maila och fråga. men fri trafik är aldrig något man ska satsa på... obegränsat med trafik och fri trafik är oftast samma sak som "obekräftat" eller "ej angivet". ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag mailade och frågade men det enda svar jag fick var att det var just fri trafik.. Läste dock i deras avtal att de kunde stänga av eller begränsa bandbredden i fråga om missbruk.. Hmm, vore intressant att höra om någon vet något om just surftowns tolerans.. Fast förhoppningsvis borde det vara lugnt så länge man håller sig under 10 Gb per månad eftersom det är vad deras begränsningsinställning är inställd på från början..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
jag rekomenderar INTE webhotell med fritrafik efter som detta begrepp finns "inte".
dock på webhotell där de fakturerar i efterskott finns de ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
joo...
Varför snacka om att den e begränsad till 10 gig när du inte vet nåt om det? jag har 4 st sidor på surftown och kan säga att trafiken på en av mina sidor har över stigi till över 280gig dernna månad ..FRI TRAFIK står för fri trafik inte för 10 gig. Det står i avtalat att ej bandbredden för utnytjas för mkt med för mek menas tusentals gig dvs att du har stora filer och en nedladdnins sida för dem tex. det kan du inte ha.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
www.knullis.com
men det är som du säger tror inte heller trafiken får vara så hög. Fick ett mail ifrån dem nyligen. . om att min sida påverkar de andra sidornas fart negativt. då erbjöd jag mej att betala mer för mer trafik. Men de sa de va lugnt o flyttade sidan till en annan server så den inte stör andra. =) stort + för surftown enligt mej |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Häromdagen såg jag att www.surftown.se fanns med på deaktiveringslistan hos NIC-SE... B)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|