FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hmmm nej .
Surftown var inte mkt att ha när trafiken växte till sej. =( |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Banned
|
Annonsen nedan:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Fri trafik betyder aldrig fri, snarare "du tror det är fritt för du är bara en privatperson med 5 besök per vecka och har inga bilder på din hemsida".
80% av alla deras kunder går under den kategorin, resterande tar dom betalt av och kastar ut, bokstavligt talat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det blir minst sagt komiskt med annonsen från Surftown längst ner på denna sida
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Men får de verkligen göra så här? Det måste vara ett brott mot marknadsföringslagen att säga en sak i annonser och en annan sak när det verkligen gäller. Skulle vara bra om någon kunde anmäla dem så att de slutar ljuga. /Peter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
de påverkas väl av de andra webbhotellen i Danmark, cliche och b-one har väl också "fri trafik" .
Konstigt dock att de inte reagerade på 280GB överföring tidigare. Omräknat i konstant bandbred är det ingen bra affär. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag måste försvara Surftown, det har inte något att göra med trafiken men jag har ett konto hos dom och skulle betala en faktura.
Fakturan låg på 436,40 kr och så råkade jag betala fakturan med en punkt(.) istället för ett komma(,) och då fick dom lite mer pengar än vad dom skulle ha. Deras support hör av sig till mig innan jag märkte att pengarna var borta och ville betala tillbaka pengarna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ursäkta, men varför väljer man det billigaste alternativet om man inte ens märker att man blir av med 43 000 kr?
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
43k var snyggt, skulle du kunnat få några dedicated servrar för.
Ang fri trafik så kan man se det på två sätt, fri trafik på en X Mbit lina. Då kan det faktiskt vara fri trafik även om linan klara leverara MAX antal GB. Sedan ordet fritt är lite fel, om man ska ta det rakt av betyder det att man skulle kunna kräva mer kapacitet än som går leverera i världen. Så även om det är fri trafik på en viss kapacitet så lär du alldrig få den ensamm, dock med QoS och limits kan man få att alla kunder får dela på lika mycket när dom behöver. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har Surftown på min arkadsida och den har övergått 10 gig / månad vissa månader och än så länge har jag inte fått något mail av dem, så jag har inget att klaga för.
I deras kontrollpanel står det: "9.6 GB/20.0 GB", innan stod det X / 10.0 GB men på deras ikon att ändra kunde jag bara ändra detta till 20 gig istället. Nedanför står det: "Avg: 103.82/300 MB" "Last day: 104.36 MB" Och detta är per dag. När jag ändrar det så skriver man in ett värde och sedan görs en faktura på 6 SEK + moms per 100 MB bandbredd per dag som man ska bekfräfta. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|