FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
Jag undrar om någon här har erfarenhet av PRQ's CO-location, alltså bra/dåliga saker. // simon |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja, vi har en server stående där som de vägrar släppa för att vår då ansvariga person inte har betalat sina fakturor på typ 2000kr. Jag vet inte, men jag tycker de är helt oresonliga och ärligt talat så tycker jag inte att de är värda att göra affärer med. Det sista stället jag ställer mina serverar på i framtiden. Men det är ju jag
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det är väl inte så konstigt att de inte släpper en server när ni inte betalat räkningarna?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har en server där sedan ~1 år och tycker att det har fungerat klockrent. För några månader sedan hade de en brand i hallen, fick lite nedtid i samband med det, men annars inget att anmärka på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är väll bara att betala och få tillbaka servern, från din beskrivning ser det i mina ögon ut som PRQ gör rätt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har jättebra erfarenheter av PRQ. Vet inte vart jag ska börja. Det här tror jag sammanfattar min syn av dem:
* Flexibla. Kan ordna fram lite allt möjligt eftersom dom har mycket kompetens och gärna ställer upp. * Alltid snabba med svar. Inget konstigt lager av support att försöka borra sig igenom först utan man får telnummer till rätt person direkt. * Mycket god kundservice! * Riktigt bra priser. Kolla prislistan (som bör ses som prisexempel). Jag har bara tidigare haft en enda simpel server hos PRQ så ingen avancerad infrastrukur direkt. Nästa eventuella projekt ska definitivt ha servrar hos PRQ i första hand. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
okej tack för svaren.
Verkar som att prq är rätt bra, tror jag tar dem som leverantör. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
PRQ gör vad dom ska, dvs levererar rackplats med bra nät, el och kyla, till ett i alla fall inom sveriges gränser oslagbart pris om du behöver lite mera bandbredd. Vår site hade inte gått ihop ekonomiskt annars, 300-400GB / månad för 400kr + moms är svårslaget.
Vi har två servrar hos PRQ, en av dem har stått där över två år och den andra lite kortare men det har aldrig varit några längre driftsavbrott förutom i samband med TPB-razzian. Just dom bitarna gör dock imho att man ska vara extra noga med att ha en offsite-backup. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ni får väll kräva den som ställt till det på pengarna annars. |
|||