FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Senast redigerad av xarph den 2011-03-12 klockan 10:17 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Enda vettiga (svenska) tjänst som funnits på marknaden tillräckligt länge.
Fåtalet ungdommar skapade en trend som växt markant den senaste tiden. Kan tänka mig många var skeptiska till att blogga med bilder dagligen, ungefär som att filmblogga för ett halvår sedan. Inte allt för många nu heller. Hur som helst är det en enkel teknik som fungerar. De har heller inte varit i behov av att tänka på konkurrenter med web2 design. Inte är det heller direkt "fjortis". Du har ingen större koppling till andra bloggarna och bestämmer själv vilket "tema" du vill köra på. Person X som älskar att posera behöver inte ha något med person Y's semesterfoton att göra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Var en artikel om bilddagbokens grundare i liu magasinets senare nummer (http://www.liu.se/polopoly_fs/1.10147!/liumag4_07.pdf). Sidan tio eller uppslag 6 i pdfn.
De fick en bra user från västerås som drog med massa folk därifrån. Nu är det väl inte så enkelt, men det är ju ofta så det är. En bra användare som känner många andra och som påverkar sin omgivning. Bilddagboken har säkert haft 1000 sådana users sen dess, men i just deras fall tror jag att de precis som exempelvis blocket (plentyoffish comes to mind) anspelar mot en målgrupp som inte är den traditionella hardcore-användaren på internet. Tvärtom .. de lockar användare som rör sig ute i verkligheten med sin basala design, enkelhet och gör-en-sak-gör-den-rätt-filosofi. Det gör att användaren som springer runt och tar massa kort, fikar med 100 vänner i veckan och dessutom inte drar sig för att reklama tjänsten på sin fritid blir evangelister. /rant |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
kom inte den riktiga boosten när lunarstorm köpte?
många har även lämnat snyggast för bilddagboken och när tjejerna drar så hakar grabbarna på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det komiska är att varken LunarStorm eller Bilddagboken har gått ut med att LunarStorm har köpt upp Bilddagboken, utan bara media som sagt detta. Och jag har för mig att någon anställd på Bilddagboken sagt att Lunar inte köpt upp hela sidan...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Konstigt, Jag tycker mig minnas mycket väl att det stod som en news item på bdb's hemsida.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om alla dessa svar var osanna så borde nog Lunarstorm ha sagt något..
Jag har för mig att LS köpte in sig i Bilddagboken efter att de börjat bli riktigt populära, vilket inte var så konstigt. Frågan är väl bara när de ska förstöra allt genom att försöka intergrera det i Lunarstorm. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bilddagboken hade en bra affärsidé och nu är det populärt hos ungdomar och vuxna i alla åldrar att ladda upp bilder på det man upplevt. Just det tycker de flesta att bilddagboken kombinerar på ett bra sätt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Angående bdb så är det tragiskt att LunarStorm köpt upp dom och lanserat den utomlands (thephotodiary.com). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Men seriöst?
Tror Lunarstorm att de ska kunna få en marknad från Flickr, Picasa mfl? Suck. |
|||