FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Haha,
Det går alltså hur bra som helst att äga och exploatera natur, miljö och djur?! Jag "kontrar" med denna: http://www.youtube.com/watch?v=qbuDPO2LSX4
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kommentaren pa videon summerade det bra: "Rick McGuirevor A fallacy gold mine" Vinsten ett företag gör, sa länge detta inte görs via bedrägeri eller tvang (som visat i originalvideon), reflekterar hur vad du tillför till samhället värderas av dess medlemmar. Man kan inte tvinga folk att värdera saker och ting pa ett visst sätt. Skaparen av videon är ekonomiskt okunnig. Killen i videon du postade pastar dessutom att reglering leder till korporatism, vilket innebär att företag star över regeringen, och att detta kan skyddas genom reglering - vilket är en oxymoron, eftersom regleringen möjliggör korporatism. Vad ger oss rätt att bestjäla de med pengar pa deras tillgangar? Om man är logiskt konsekvent ger det mig ocksa rätt att stjäla fran dig, men visst hade du haft nagot emot att jag dök upp i Thailand imorgon, "för allmänhetens bästa"? Senast redigerad av TheCheesePolice den 2014-04-07 klockan 13:48 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Med samma avståndstagande från vettig argumentationsnivå kan jag då undra om det är ok att kineserna kommer och köper upp din stad och använder den som provsprängningsområde för vätebomber. Givetvis efter att ni invånare hunnit fly. Lite humanism kan de väl ändå kosta på sig. Priset och marknaden styr och varför skulle inte marknaden även reglera vem som har rätt till ett specifikt geografiskt område? Lika väl som den reglerar vem som får borra efter olja, eller skövla regnskog. Släpp inte bara sjukvården fri, utan låt oss sätta prislappar på allt inklusive städer och stater. På djur och natur. Varför inte på människor? Det är ju trots allt marknaden som styr. Det är det som är egentlig frihet! Friheten att vi kan äga, medan de fattiga inte äger något. Eller? Citat:
![]() |
![]() |
#5 | ||||
|
|||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Vänligen avsta i sa fall ifran att hänvisa mig till material innehallande logiska felslut. ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag kan ju tillägga att jag givetvis var raljerande och att jag respekterar dina åsikter. Personligen tror jag dock att en global nyliberalistisk renässans vore förödande för vår planet, utifrån flera aspekter. I ett längre perspektiv även för de framgångsrika entreprenörerna.
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tack detsamma!
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Jag mottager tacksammast hänvisningar till ev. logiska felslut i vad jag postat, sa att vi kan diskutera dessa närmare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du diskuterar med en trollande patrik-kopia, det är med andra ord ganska meningslöst
![]()
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Gällande trollingen: jag skulle vilja pasta att jag är den enda som framfört nagot diskussionsunderlag här, svaren har mest varit förlöjligande (ungefär som det du försöker göra nu) - det vore mycket bättre om pastaenden bemöttes sakligt. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|