FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tjenare.
Visste inte vart jag skulle placera denna tråd, dels för att den handlar om SEO ganska mycket så chansa jag här, men det är inte hela världen. Nu till min fråga. Jag tänker starta upp en sida, med inrikting på en bransch, sen kommer jag annonsera om en produkt som mina besökare an beställa osv. Dock vet jag inte, ska jag köra med statisk html eller wp sajt? Jag vill att min sida kommer vara så Sökmotoptimerad som möjligt, och om jag fattat det så finns det rätt bra plugins/verktyg på wordpress som kan fixa och trixa en's SEO? Mvh trådlöst |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
WP + All in One SEO Pack
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Okej, säger du detta av egen erfarenhet eller? *antar det* men sen har jag lite problem med att t.ex modifiera olika SEO templates. (Designar själv i photoshop annars) men känns som att det kommer bli svårt att integrera en design i WordPress så den styrs av wordpress men är min egna unika design.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det spelar ingen roll ur SEO-synpunkt hur koden genereras, men det är såklart väldigt mycket lättare att använda/utveckla i WP + All in One SEO Pack än statisk html.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag skulle helt klart kört på en statisk HTML-sida om det handlar om en mindre sajt som inte är i något egentligt behov av databas. Har man under 50 innehållssidor tycker jag det går alldeles utmärkt att köra statiskt. När det blir många sidor och man har stort behov av att sortera beroende på kategorier och produktgrupper m.m. kan det däremot vara nödvändigt att använda databas.
Personligen tycker jag det är mycket lättare att göra en statisk HTML-sajt sökmotoroptimerad. Det kan ta mycket tid att trimma till en Wordpressdesign så att man slipper all skräpkod som egentligen är helt onödig om man bara ska använda den som statisk sajt. Det är sant att det finns mycket bra plugins till WP. T.ex All in one SEO Pack och "relaterade inlägg"-länkar. I mitt tycke är det bara en onödig omväg när det gäller mindre sajter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Sajten som jag har planer på att göra kommer gå ut på förstasidan, en sida som berättar lite om själva produkten, en recensions sida om vad folk tyckt om den osv och lite fakta om produkten och en kontakta oss sida. Inte mer. Dock är jag helt okunnig inom wordpress, fått problem med installationen redan nu men håller på att lösa det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du använder dig av Wordpress, helt klart.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
om du har templates du ska göra till wp template så är det lite jobb.
Enklast för en så liten site är att använda statiska filer. Det är snarare enklare om du använder en WP template och editerar/gör posts i WP. Jag tycker du ska köra med statisk html. Men om du kör med WP så är All in one SEO och Hypercache 2 bra plugins. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Antar att recensionerna kan tas emot på mailen och att du lägger upp dem manuellt. Det borde inte ta så lång tid om det rör sig om ~5-10 recensioner per dag. I detta fall är jag övertygad om att statisk sida är rätt val. Särskilt eftersom du inte kan Wordpress alls. Det blir nog för mycket jobb med tanke på att uppgiften kan lösas betydligt enklare på annat sätt. Hade det däremot handlat om t.ex. en webbtidning med flera skribenter, artikelkategorisering, kommentarsfunktion m.m. så hade jag helt klart rekommenderat en Wordpress-lösning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Wordpress som de andra grabbarna säger. Men kanske ska överväga att köra headspace seo-verktyg. Jag har innan kört mycket med all in one seo, nackdelen är att du inte kan göra någon seo med dina kategorier.
Om inte det kom med senaste uppdateringen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|