Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Diet, någon som har prövat det?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-04-21, 11:03 #1
fooztrs avatar
fooztr fooztr är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
Flitig postare
fooztrs avatar

Question Diet, någon som har prövat det?

Är det någon som har provat någon slags diet? Som verkligen kan visa att det har fungerat... Har suttit och skummat lite på olika hemsidor och jag hittar tusentals preparat som skall minska ens vikt.

Som detta t.ex:
http://www.svensktkosttillskott.se/p.../complete_diet

*kanske inte hör hemma på WN, men eftersom det är Off topic så tycker jag att det inte spelar någon roll vart jag väljer att lägga upp tråden någonstans.*

Som topic lyder, har ni provat banta förut? Och vad har det gett för resultat?
fooztr är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-21, 11:05 #2
Viktors avatar
Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Viktors avatar

Reg.datum: Mar 2003
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Att sluta äta (banta) gör mer skada än nytta tycker jag. Bättre att se det lite långsiktigt och skynda sakta.
Viktor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-21, 11:13 #3
Jawns avatar
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
Mycket flitig postare
Jawns avatar

Kan tipsa om VLCD dieten för den fungerar, kör du ordentligt så tappar du runt 2kg per vecka + att du får energi som heter duga.

http://www.vlcd.se/
Jawn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-21, 11:17 #4
fooztrs avatar
Flitig postare

Flitig postare
fooztrs avatar

http://www.svensktkosttillskott.se/p.../complete_diet Är ett VLCD preparat som används..

Finns det bättre och sämre VLCD preparat?

Citat:
Ursprungligen postat av Jawn Visa inlägg
Kan tipsa om VLCD dieten för den fungerar, kör du ordentligt så tappar du runt 2kg per vecka + att du får energi som heter duga.[/url]
Oläst 2010-04-21, 11:18 #5
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2004
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Reg.datum: Sep 2004
Jag har gått på Cambridge-kuren. Jag kan rekommendera den OM den genomförs i samråd med en duktig rådgivare. Jag har gott om bekanta som har kört den i 1-2 veckor för att snabbt tappa vikt (vilket fungerar) och sen bara gått tillbaka till att äta "vanligt" för att relativt snabbt gå upp i vikt igen.

Jag gjorde den med en kostrådgivare, vilket innebar 3 veckor med sk "ren" kur (tappade 12 kg på den tiden) och sedan ytterligare 9 veckor i en "urtrappningskur", där jag tappade ytterligare ca 10 kg. Det är tre år sedan jag var "klar" med kuren och har under dessa tre år gått upp nånstans kring 5-10kg (runt 10 just nu, efter en lång period av skador och sjukdom vilket har förhindrat träning).
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-21, 11:21 #6
fooztrs avatar
Flitig postare

Flitig postare
fooztrs avatar

Berätta gärna lite mer om Cambridge-kuren... Och vart man kan hitta en rådgivare som ställer upp.. vad kan det kosta?

Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt Visa inlägg
Jag har gått på Cambridge-kuren. Jag kan rekommendera den OM den genomförs i samråd med en duktig rådgivare. Jag har gott om bekanta som har kört den i 1-2 veckor för att snabbt tappa vikt (vilket fungerar) och sen bara gått tillbaka till att äta "vanligt" för att relativt snabbt gå upp i vikt igen.

Jag gjorde den med en kostrådgivare, vilket innebar 3 veckor med sk "ren" kur (tappade 12 kg på den tiden) och sedan ytterligare 9 veckor i en "urtrappningskur", där jag tappade ytterligare ca 10 kg. Det är tre år sedan jag var "klar" med kuren och har under dessa tre år gått upp nånstans kring 5-10kg (runt 10 just nu, efter en lång period av skador och sjukdom vilket har förhindrat träning).
Oläst 2010-04-21, 11:22 #7
Jawns avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Jawns avatar

Citat:
Ursprungligen postat av fooztr Visa inlägg
http://www.svensktkosttillskott.se/p.../complete_diet Är ett VLCD preparat som används..

Finns det bättre och sämre VLCD preparat?
Jag hade nog inte koncentrerat mig så mycket på pulver för man tröttnar riktigt snabbt men visst pulver på morgonen fungerar men på dagen och kvällen köra olika saker som kött/sallad/ost och så vidare.

Allt med så lite kolhydrater och kalorier som möjligt bara
Jawn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-21, 11:29 #8
Yoghurt Yoghurt är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2003
Yoghurt Yoghurt är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2003
Om du ska köra VLCD så kör en ren kur i 3-4 veckor och gå sedan stegvis över till en LCHF diet under de sista 2 veckorna. Läs mer om LCHF på www.lchf.se eller googla.
Kombinera detta med motion varje dag så är det inga större problem att gå ner 10-12 kg under dessa 4 veckor.

För VLCD kuren kan jag rekommendera Nutrilet Choklad Pulver som finns att köpa på närmaste Ica/Willys, en av de få smaker som är god.

En bra informationskälla för VLCD är denna tråd på Flashback, https://www.flashback.org/t315485 , finns svar på de flesta frågor där.
Yoghurt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-21, 11:30 #9
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt Visa inlägg
"Äta vanligt" för dem kanske innebär ett överskott på energi vilket givetvis leder till viktuppgång. Oavsett diet så används det för att gå ner i vikt och det krävs förändrade matvanor för att behålla vikten. Att gå tillbaka till den kost som gjort att man från första början gått upp är ingen bra idé.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-21, 11:30 #10
fooztrs avatar
Flitig postare

Flitig postare
fooztrs avatar

Okej! Jag hade tänk att köpa mig lite pulver och prova i 1-2 veckors tid - endast äta det(?) antar jag..

Sen gå över till att inte äta t.ex.
Makaroner
Ris
Potatis

Är det något mer man måste tänka på? Vad ska man inte trycka i sig? Jag förstår att man inte ska käka godis/chips etc..

Citat:
Ursprungligen postat av Jawn Visa inlägg
Jag hade nog inte koncentrerat mig så mycket på pulver för man tröttnar riktigt snabbt men visst pulver på morgonen fungerar men på dagen och kvällen köra olika saker som kött/sallad/ost och så vidare.

Allt med så lite kolhydrater och kalorier som möjligt bara
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017