FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Vad passar oss bäst som namn på vår nyhetstjänst? | |||
Internet entreprenören. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
10 | 32.26% |
Internet entreprenörnerna. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
21 | 67.74% |
Antal röster: 31. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Administratör
|
Tänkte starta en lite nyhetssite för oss internet entreprenörer. Systersite till WN. Ordet Webmaster känns ju inte outdated.
Förstår ju att "internet entreprenörerna" eller "internet entreprenöreren" inte funkar som domän men vad vore det bästa namnet av dessa om det vore en oldschool-tidning? Typ IDG DI osv ...
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Båda är särskrivna, så ingen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
I en logo kommer dom ligga under varandra.
--- Internet ---- entreprenörerna -- www.ie.se -- I övrigt tror jag det kommer förkortas IE i tal och skrivt likt WN eller vara ihopskrivet likt internetentreprenörerna.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Får mej att tänka lite på denna tråden för lite drygt 10 år sedan
![]() http://www.wn.se/t4522.html Det var innan jag lärde mej att QU betyder "åka" "fara" "resa" på Kinesiska.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
IE kommer alla med relation till arbete på internet tro ha med internet explorer att göra? Eller?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Rolig idé Thomas!
Jag tror det kan vara en god idé att satsa på något mer unikt som är enklare att "branda". Internetentreprenörerna blir lite mycket förväxlingsbart med tidningen Entreprenör, kanske? Samtidigt ganska långt. Skickade dig ett tips på PM. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Så länge som det finns ett sådant fantastiskt utbud av relevanta personer i branschen som hänger på WN.se som det gör nu så är varken ordet webmaster eller WN.se outdated. Därmed inte sagt att det inte finns plats för nya, spännande tjänster inom området.
Håller med Jimmit att IE tyvärr klingar lite dåligt i mina öron. Men med en smula självironi så kanske det går vägen ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|